به گزارش نهال امید: نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه مردم استان را به رعایت بیش از پیش توصیه‌های بهداشتی دعوت کرد و گفت: عده‌ای همچنان دچار عادی‌انگاری کرونا هستند.

مردم آذربایجان‌شرقی توصیه‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اوایل که بیماری کووید ۱۹ شیوع پیدا کرده بود، تلفات روزانه کرونا از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شد و مردم هم تا حدودی از ابتلا به آن وحشت داشتند.

وی با اشاره به اینکه وحشت مردم از کرونا باعث شده بود تا مسائل بهداشتی را به خوبی مراعات کنند، بیان کرد: در مقاطعی رعایت موازین بهداشتی تا ۹۰ درصد هم رسید و مردم مراقب بودند این آلودگی و بیماری سرایت نکند.

آیت‌الله پورمحمدی: اگر در سایه سهل‌انگاری ما، ویروس کرونا فردی را آلوده کند، در پیشگاه خداوند باید جوابگو باشیم

وی اضافه کرد: سفید یا زرد شدن وضعیت کرونایی برخی از شهرستان‌ها طی اواخر سال ۱۳۹۹ موجب عادی‌انگاری کرونا شد اما مردم باید بداند که اگر در سایه سهل‌انگاری ما، ویروس کرونا فردی را آلوده کند، در پیشگاه خداوند باید جوابگو باشیم.

وی بیان کرد: کرونا دنیا را فرا گرفته و ملت‌ها را با بحران سیاسی، اجتماعی و  اقتصادی مواجه کرده است اما متاسفانه بعضا در گزارش‌هایی که از صدا و سیما پخش می‌شود، برخی‌ها همچنان می‌گویند که «کرونا چیست»؟

آیت‌الله پورمحمدی تاکید کرد: از انسان‌های فهیم انتظار می‌رود که هم خودشان بیشتر مراعات کنند و هم بقیه را به این امر ترغیب کنند؛ به ویژه دینداران و مومنان که فتواهای شرعی را دنبال می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مراجع بزرگوار و رهبر انقلاب نظرشان این است که باید در زمنیه پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ اهتمام و مواظبت شده و در خصوص پیشگیری از شیوع آن در جامعه کوتاهی نشود.

وی مومنان را به رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی در مجامع مذهبی ماه مبارک رمضان فراخواند و افزود: مومنان با توجه به شرایط قرمز شهرستان و استان، موازین بهداشتی در زمینه پیشگیری از بیماری کرونا را رعایت کرده، دیگران را هم به مراعات تشویق کنند.

به گزارش ایرنا از ۱۶۰۰ بیمار بستری کرونایی در آذربایجان‌شرقی بیش از ۳۰۰ بیمار در وضعیت بد قرار دارند و اکنون تعداد فوتی‌های استان به بالای ۲۰ نفر رسیده است. 

  • منبع خبر : ایرنا