مدیران در انتخاب مسئولین روابط عمومی نهایت دقت را داشته باشند
مدیران در انتخاب مسئولین روابط عمومی نهایت دقت را داشته باشند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: مدیران در انتخاب مسئولین روابط عمومی نهایت دقت را انجام دهند و فرد قوی، صادق‌ و معتمد انتخاب نمایند.

وی گفت: مواجهه خردمندانه و مصون‌سازی دانش آموزان در سراسر آموزش‌وپرورش به آموزش‌های نیازی دارد که به آن سواد رسانه‌ای می‌گویند  و خودبه‌خود در آن‌ها به وجود نمی‌آید و با سیستم آموزشی منسجم امکان‌پذیر است که بدین ترتیب موضوع توجه نظام درسی لازمه‌اش توجه به سواد رسانه‌ای است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم یادآور شد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، برخی مطالب اضافی شناسایی شود و از آموزش‌ها حذف شود و ما در تقسیم‌بندی سواد از نگاه یونسکو سه نوع داریم و سواد ارتباطی و رسانه‌ای برای فعالان روابط عمومی است.

وی در توضیح سواد رسانه‌ای و ارتباطی افزود: توانایی برقراری ارتباط مناسب با دیگران و دانستن آداب اجتماعی آن و سواد رسانه‌ای این است که فرد رسانه معتبر و غیر معتبر را بشناسد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تأکید کرد: روابط عمومی‌ها می‌تواند با استفاده از فرصت شبکه شاد در ایام کرونا و دیگر شبکه‌های اجتماعی گام‌های بزرگی برای ارتقا این سواد در دانش آموزان بردارند.

وی در بخش دیگر سخنان خود افزود: روابط عمومی دانش‌بنیان نیاز به مدیر دانش‌محور و متخصص است که بر اساس فناوری پیشرفته کار می‌کند و توانایی آموزش با استفاده از دانش را دارد و این مهم نیاز به‌پیش شرط دارد و یکی پارادایم روابط عمومی توسعه بخش تغییر کند و متأسفانه در کشور ما بیشتر روی تبلیغات است و از اصول بنیادی روابط عمومی برای توسعه‌سازمانی و ملی به دور است و علمی نیست.

امام جمعه تبریز بیان کرد: رویکرد روابط عمومی بایستی علمی باشد چراکه بزرگ‌ترین آسیب که هم‌اکنون از آن رنج‌برده می‌شود به‌کارگیری افراد غیرمتخصص از مدیریت تا کارشناسان است.

وی تأکید کرد: نمی‌توان دانش‌بنیان شد درحالی‌که منابع علمی غیر معتبر داشته باشیم و باید پژوهش و تحقیق باشد و دراین‌بین به‌کارگیری نخبه‌های ارتباطی لازم است.

وی در ادامه پژوهش محوری در زمینه پژوهش‌های فرهنگی، اجتماعی و ارتباطی را خواستار شد و افزود: هزینه‌های پژوهشی از سازمان‌ها تأمین شود و مسئله‌های ارتباطی سازمان حل شود.

به گزارش نهال امید ، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار کرد: روابط عمومی باید به پیشرفته‌ترین فناوری‌های ارتباطی مجهز شوند و اگر وزیر آموزش‌وپرورش و مدیر ارتباطات وزارت بودجه‌های را در وزارت آموزش‌وپرورش برای سال بعد داشته باشد باید روابط عمومی با بالاترین اعتبار برای پیشرفته دستگاه‌ها در نظر گرفته شود.