لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱؛ استارت پرهوادارترین تیم قاره کهن
لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱؛ استارت پرهوادارترین تیم قاره کهن

تیم فوتبال تراکتور به عنوان پرهوادارترین تیم آسیا فردا در اولین بازی این فصل لیگ قهرمانان آسیا به مصاف پاختاکور ازبکستان خواهد رفت. تیم فوتبال تراکتور ایران ششمین دوره‌ی حضورش در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می‌کند. تراکتور در گروه B این مسابقات، با تیم‌های الشارجه امارات، نیروی هوایی عراق و پاختاکور ازبکستان هم‌گروه شده […]

تیم فوتبال تراکتور به عنوان پرهوادارترین تیم آسیا فردا در اولین بازی این فصل لیگ قهرمانان آسیا به مصاف پاختاکور ازبکستان خواهد رفت.

تیم فوتبال تراکتور ایران ششمین دوره‌ی حضورش در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می‌کند. تراکتور در گروه B این مسابقات، با تیم‌های الشارجه امارات، نیروی هوایی عراق و پاختاکور ازبکستان هم‌گروه شده است.

سرخپوشان تبریزی که با قهرمانی در فصل گذشته جام حذفی به این رقابت‌ها راه یافته‌اند، به جز یک بار که در فصل ۲۰۱۶ به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند، در سایر دوره‌ها از مرحله گروهی بالا نیامده اند و باید دید شاگردان رسول خطیبی در این فصل چه نتایجی را کسب می‌کنند.

در ادامه نتایج تراکتور در پنج دوره حضورش در لیگ قهرمانان آسیا را مرور می کنیم:

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۳، نخستین حضور تی تی ها در آسیا بود و این تیم با تیم های لخویا(الدهیل) قطر، الاتفاق عربستان و الشباب امارات هم گروه بود و علی رغم شروع طوفانی در این مسابقات، سرانجام با کسب یک برد، یک تساوی و تحمل ۴ باخت و با ۴ امتیاز چهارم گروه اول مسابقات شد و از راهیابی به دور حذفی باز ماند.

دومین حضور تراکتور در این مسابقات بدون وقفه و در فصل ۲۰۱۴ رقم خورد. در جایی که تراکتور با تیم های العین امارات، الاتحاد عربستان و لخویا(الدهیل) قطر همگروه بود که در نهایت با کسب یک برد، دو تساوی و سه شکست، با ۵ امتیاز بار دیگر با قرار گرفتن در رده چهارم گروه، نتوانست جواز صعود به دور یک هشتم نهایی را کسب کند.

سرخ های تبریزی در فصل ۲۰۱۵، برای سومین سال متوالی موفق به حضور در لیگ قهرمانان آسیا شدند ولی این بار نیز در گروهی که تیم های الاهلی عربستان، الاهلی امارات و نسف قرشی ازبکستان حضور داشتند، رتبه ای بهتر از چهارمی را کسب نکردند و با کسب یک برد، یک تساوی و تحمل چهار باخت، با ۴ امتیاز به کار خود پایان دادند.

سرانجام در فصل ۲۰۱۶، پرهوادارترین تیم آسیا توانست در گروهی که تیم های قدرتمند الهلال عربستان، الجزیره امارات و پاختاکور ازبکستان نیز حضور داشتند، با نمایش بازی های درخشان و با کسب ۴ برد و تحمل ۲ شکست، با ۱۲ امتیاز بعنوان تیم نخست راهی مرحله یک هشتم نهایی شوند اما در مرحله یک هشتم نهایی در حالیکه بازی رفت مقابل النصر امارات را ۴ بر ۱ باخته بودند، در بازی برگشت و در حضور یکصد هزار تماشاگر تبریزی علی رغم کسب برد ۳ بر ۱ نتوانستند راهی مرحله یک چهارم شوند.

آخرین سالی که تراکتوری ها در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند، فصل ۲۰۱۸ این مسابقات بود که تیم تبریزی با عملکردی نه چندان خوب با کسب ۲ تساوی و تحمل ۴ باخت بعد از تیم های الاهلی عربستان، الجزریه امارات و الغرافه قطر چهارم شد و از مسابقات خداحافظی کرد.

حال بعد از یک دوری چند ساله، تراکتور دوباره در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهد یافت. این تیم با کسب عنوان قهرمانی جام حذفی فوتبال ایران در فصل گذشته جواز حضور مستقیم در این فصل از رقابت های ACL را کسب کرد.

این اولین حضور تراکتور زنوزی در لیگ قهرمانان آسیا است که تراکتوری ها با ستاره های ملی پوش خود و با یک چهره جدید و جذاب رویای تکرار صعود به مرحله حذفی و شاید حضوری درخشان تر در این تورنومنت بین المللی را در سر می پرورانند.

علی‌رغم اینکه کیفیت پایین بازی های لیگ برتر فوتبال ایران در بازی شجاعی و دژاگه تاثیر منفی گذاشته و این دو کاپیتان تیم ملی را فعلا از لیست تیم ملی دور کرده و فرصت را برای منتقدین تراکتور فراهم آورده تا ندای خداحافظی این دو بازیکن حرفه ای از تیم ملی را سر دهند، باید قبول کنیم که سطح بازی این دو بازیکن و تجارب بالایی که این دو از حضور در لیگ های معتبر خارجی به یدک می کشند، بهترین امتیاز برای تراکتور خطیبی است تا با استفاده از این موضوع که کفه ترازو را به سمت تراکتور سنگین کرده است، بازی های خوبی را به نمایش بگذارند.

در کنار این دو بازیکن، حضور افرادی چون اخباری، خانزاده، ایمانی، نریمان جهان، عباسزاده، بابایی و…، تراکتور ۲۰۲۱ را متفاوت تر از سالهای قبل کرده است و این امید وجود دارد که تی تی ها نماینده شایسته فوتبال ایران در این مسابقات باشد.

گفتنی است شاگردان رسول خطیبی ساعت ۱۹:۳۰ فردا چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه در اولین بازی خود در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم پاختاکور ازبکستان خواهند رفت.

برنامه سایر بازی های تیم تراکتور در گروه B لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر خواهد بود:

تراکتور – الشارجه 
۲۸ فروردین – ساعت ۲۲:۳۰

تراکتور – نیروی هوایی عراق 
۳۱ فروردین – ساعت ۱۹:۳۰

نیروی هوایی عراق – تراکتور
۳ اردیبهشت – ساعت ۱۹:۳۰

پاختاکور – تراکتور
۶ اردیبهشت – ساعت ۱۹:۳۰

الشارجه – تراکتور
۹ اردیبهشت – ساعت ۲۲:۳۰

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا