لزوم همکاری ذی نفعان در راستای تحقق برنامه «تعالی سلامت و جوانی جمعیت»
لزوم همکاری ذی نفعان در راستای تحقق برنامه «تعالی سلامت و جوانی جمعیت»

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: دوران طلایی جوانی جمعیت را از دست دادیم اما برای بهبود این شرایط لازم است تا ذی نفعان در راستای تحقق برنامه «تعالی سلامت و جوانی جمعیت» همکاری داشته باشند تا بتوانیم به نتایج مدنظر برسیم.

حسین حقائی روز سه شنبه، ۳۱ خردادماه در جلسه مدیران شبکه بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اظهار کرد: وضعیت کنونی کرونا در استان که شرایط مطلوبی از نظر شیوع و رنگبندی را نشان می‌دهد، در سایه تلاش و پشتکار، زحمات و همدلی کادر بهداشت و درمان و مشارکت همگانی محقق شده است.

به گزارش نهال امید ، وی افزود: شرایطی که کرونا در جامعه حاصل کرد، نشانگر اهمیت فعالیت سیستم‌های مراقبت بهداشتی بوده و به ما یادآوری کرد که خدمات ارائه شده در حوزه بهداشت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: کادر بهداشت و درمان نشان داد که می‌تواند در پاندمی‌ها و همه گیری‌ها فعالیت داشته باشد اما این جامعه نیز نیاز به بروزرسانی دارد. رویکرد وزارت بهداشت نیز این است که تقویت نظام شبکه بهداشت را در اولویت‌های خود قرار دهد.

حقائی با اشاره به شهادت کادر بهداشت استان در دوران اوج گیری کرونا، گفت: امیدواریم با تداوم فعالیت‌ها و فرایندهای سیستم بهداشت و درمان و همراهی مردم،  بتوانیم شرایط را به دوران پیش از کرونا بازگردانیم.

محمدپور، مدیر حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در ادامه بر مقوله بررسی وضعیت مرگ و میر مادران باردار در استان تاکید کرد و گفت: رسیدگی به وضعیت شاخص‌های مراقبت مادران باردار باید با جدیت بیشتر در شبکه‌های بهداشت و درمان پیگیری شود و مدیران و کارشناسان شبکه‌ها، اهمیت دوچندانی نسبت به این موضوع قائل شوند.

وی در ادامه، مدیریت مسائل هزینه-درآمد شبکه‌ها از جمله مسئله خرید، پرسنل، نیروی مازاد و … را امری مهم برای مسئولان شبکه‌ها عنوان کرد و افزود: استفاده از افراد توانمند زیرمجموعه در امر مدیریت نیز می‌تواند گام مهمی برای بهبود این شرایط باشد.

وی در خاتمه بر مدیریت مسائل پزشکان و رعایت انضباط کاری آن‌ها در مراکز درمانی تاکید کرد.