لزوم تعیین تکلیف تملک محله چوخورلار تبریز
لزوم تعیین تکلیف تملک محله چوخورلار تبریز

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر تبریز بر تعیین تکلیف تملک محله چوخورلار تاکید کرد و گفت: شهرداری باید در سیاست‌های تملک بازنگری کرده و از تملک پراکنده در شهر اجتناب کند. فریدون بابایی‌اقدم در جلسه‌ی کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: یکی از مسائلی که شورای ششم از روز […]

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر تبریز بر تعیین تکلیف تملک محله چوخورلار تاکید کرد و گفت: شهرداری باید در سیاست‌های تملک بازنگری کرده و از تملک پراکنده در شهر اجتناب کند.

فریدون بابایی‌اقدم در جلسه‌ی کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: یکی از مسائلی که شورای ششم از روز آغاز فعالیت خود با آن درگیر بوده، موضوع بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشینی است.

وی ادامه داد: مدیریت شهری دوره‌ی قبلی در راستای وظایف سازمانی خود در کنار ارائه‌ی خدمات روزمره به شهروندان، در حوزه‌ی ساخت‌وساز مناطق فرسوده و حاشیه‌نشین ورود پیدا کرده بود تا با تملک برخی از مناطق، نوسازی و استحکام بنا را عهده‌دار شود.

بابایی‌اقدم با بیان اینکه یکی از نخستین طرح‌های بازآفرینی ملی، محله چوخورلار است، خاطرنشان کرد: در دوره‌ی قبلی مدیریت شهری در راستای موضوع بافت فرسوده اقدامات خوبی انجام شد که یکی از این طرح‌ها محله چوخورلار بود که بخشی از آن تملک شد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز بیان کرد: پیشنهاد دارم تا از شهرداری درخواست کنیم برنامه‌ی خود را برای بافت چوخورلار اعلام کند و همچنین از طریق کمیسیون ماده پنج بازنگری در این طرح را در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی یادآور شد: شهرداری باید در سیاست‌های تملک بازنگری کند تا از تملک پراکنده در شهر اجتناب شده و مرحله به مرحله اتفاق بیافتد.

بازآفرینی محله چوخورلار هرچه سریعتر باید تعیین تکلیف شود

دیگر عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز در این جلسه اظهار کرد: یکی از پروژه‌های نیمه‌تمامی که اکنون در دست شهرداری بوده بازآفرینی محله چوخورلار است که باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

علیرضا نوای باغبان در ادامه‌ی سخنان خود تاکید کرد: پروژه‌های مربوط به شهرداری باید در دستور کار کمیسیون معماری و شهرسازی قرار گیرد تا در خصوص اتمام آنها به نتایج و تصمیمات قطعی برسیم.

وی افزود: بافت فرسوده و ناکارآمد چوخورلار ساکنین منطقه را معذب و با مشکل مواجه‌ کرده است؛ ناگفته نماند که در مجموع از ۱۵۰ واحد مسکونی ۵۰ درصد از ملک‌های این منطقه تملک شده است.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شهرداری باید برای طرح چوخورلار پیشنهادی به شورا دهد و شورای شهر نیز در این خصوص مصوبه‌ای تصویب کند.

وی در ادامه سخنان خود متذکر شد: این پروژه اگر برای سال آتی بماند طبیعتا هزینه‌های آن دو برابر شده و مانند پروژه‌ی عتیق چندین سال ناقص می‌ماند؛ همانطور که می‌دانید پروژه‌ی عتیق ۲۰ سالی نیمه‌تمام و راکد بود که در نهایت از طریق اوراق توانستند به اتمام برسانند.

باغبان تاکید کرد: برای اتمام تملک محله چوخورلار شهرداری باید منابعی تعریف کرده و طرح را به روزرسانی کند که از طریق تسهیلات و اوراق این پروژه را به اتمام برساند.

به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر تبریز، در ادامه این جلسه گزارشاتی در خصوص صدور پروانه برای املاک قولنامه‌ای و استعلامات انجام یافته برای صدور پروانه ساختمانی توسط کارشناسان ارائه و مورد بحث و بررسی اعضای کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز قرار گرفت.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا