رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با تاکید بر تبدیل کفش چرم تبریز به یک برند معتبر ملی گفت: باید شاهد احداث و تاسیس واحدهای تولیدی بزرگ در حوزه چرم و کفش در آذربایجان شرقی باشیم.  یونس ژائله، روز شنبه، ۸ آبان‌ماه، در جلسه ای با حضور اعضای اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چرم […]

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با تاکید بر تبدیل کفش چرم تبریز به یک برند معتبر ملی گفت: باید شاهد احداث و تاسیس واحدهای تولیدی بزرگ در حوزه چرم و کفش در آذربایجان شرقی باشیم.

 یونس ژائله، روز شنبه، ۸ آبان‌ماه، در جلسه ای با حضور اعضای اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چرم آذربایجان شرقی با تاکید بر وجود نقشه‌ی راه برای آینده صنعت چرم و کفش گفت: از اتحادیه صادرکنندگان چرم انتظار داریم تدوین کننده این نقشه راه باشد چرا که بدون استراتژی صحیح نمی‌توانیم شاهد تبدیل کفش چرم تبریز به یک برند معتبر ملی باشیم. 

وی با اشاره به توان و پتانسیل تبریز در حوزه چرم و کفش و بی مانند بودن فرهنگ کار در این شهر، خاطرنشان کرد: اکنون قطار تکنولوژی و پیشرفت صنعتی و اقتصادی در سراسر جهان با سرعت در حال حرکت است و اگر ما متناسب با سرعت این قطار حرکت نکنیم، از قافله‌ی پیشرفت و توسعه جا خواهیم ماند. 

وی با تاکید بر احداث و تاسیس واحدهای بزرگ چرم در شهر تبریز، افزود: باید در حوزه‌ی چرم و کفش شاهد راه‌اندازی واحدهای بزرگی باشیم به‌طوریکه درصد بالایی از کفش‌های تولیدی کشور مربوط به شهر تبریز باشد البته تبریز پتانسیل این کار را دارد به شرطی که فعالان این حوزه به فکر کارهای بزرگی برای پیشرفت صنعت چرم و کفش باشند که اتاق بازرگانی نیز آماده همکاری برای تحقق این موضوع است. 

ژائله ادامه داد: چرم تولید شده باید به کفش و یا دیگر ملزومات چرمی تبدیل شود تا ارزش افزوده آن چندین برابر شده و به دنبال آن ارزش صادراتی و دستاورد حاصل از آن برای سرمایه ملی چند برابر شود.  

وی با بیان اینکه بخش خصوصی استان باید در کنار هم و به فکر توسعه و پیشرفت یکدیگر باشند، گفت: کسی که کارآفرین بوده و حتی برای یک نفر اشتغالزایی می‌کند، باید مورد احترام قرار گیرد؛ اینکه سرمایه گذارانی به خاطر شرایط، مجبور به مهاجرت به ترکیه یا دیگر کشورها می‌شوند، برای تمامی ما دردناک است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز ادامه داد: باید منتظر روزی باشیم که ۲۰ میلیون جفت کفش در خود شهر تبریز تولید شده و این شهر به قطب تولید کفش در کشور تبدیل شود و برند ویژه و خاص خود را در جهان داشته باشد که برای این کار نیاز به تنظیم استراتژی های کوتاه و بلند مدت است که تشکل های فعال در حوزه چرم و کفش باید در این راستا، هم نظر شوند. 

وی افزود: برای ایجاد شرکت و کارخانه ای بزرگ هم تراز با نام تبریز، می توان شاهد تشکیل یک شرکت تعاونی از فعالان این حوزه باشیم تا بهترین کارخانه ها با جدیدترین تکنولوژی روز را در این شهر راه اندازی کنیم. 

به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز، در این جلسه جمعی از اعضای اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چرم آذربایجان شرقی به بیان دیدگاه ها و دغدغه‌های موجود در صنف خود پرداختند.

انتهای پیام