لازمه‌ی شهر هوشمند، استفاده از اینترنت اشیا و حکم‌روایی هوشمند است
لازمه‌ی شهر هوشمند، استفاده از اینترنت اشیا و حکم‌روایی هوشمند است

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص شهر هوشمند، گفت: اساس شهر هوشمند اینترنت‌ اشیا است که باید با گسترش اینترنت و استفاده از تکنولوژهای روز از این فرصت استفاده کرد.

به گزارش نهال امید، شهرام دبیری در جلسه وبینار شورا، با اشاره به روز علوم آزمایشگاهی از زحمات کادر پزشکی و فعالین در زمینه آزمایشگاهی قدردانی کرد.

وی افزود: اینترنت اشیا می‌تواند بسیاری از فعالیت‌ها را در بربگیرد و فعالیت‌های انسان را سرعت دهد.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: با استفاده از اینترنت اشیا می‌توان استفاده از انرژی‌ را کنترل و مشکلات موجود در شهر را شناخت و بررسی کرد.

وی بیان کرد: شهر نشینی روز به روز درحال رشد است و امروز شهرنشینی به ۶۰ درصد جمعیت رسیده است شهر هوشمند می‌تواند در زمینه کاهش گازهای گلخانه‌ای و بسیاری از آلودگی‌ها کمک کرد.

دبیری اظهار کرد: لازمه شهر هوشمند اینترنت اشیا است که باید آن وجود داشته باشد تا به شهر هوشمند نزدیک‌شویم.

وی لازمه‌های شهر هوشمند استفاده از اینترنت اشیا و حکم‌روایی هوشمند دانست و گفت: ‌در شهر هوشمند تمامی جوانب زندگی شهروندان به سمت هوشمندی حرکت می‌کند.

وی ادامه داد: شهر ایده‌آل آینده شهری‌است که خدمات مورد نیاز شهروندان را با قابلیت دسترسی‌ امن و آسان در اختیار شهروندان قرار دهد و همچنین شهروندان نیز آموزش‌های لازم را دیده باشند و بتوانند از هوشمندی شهر استفاده کنند.

دبیری با بیان این‌که شهر هوشمند می‌تواند مدیران را به راحتی با مردم مرتبط کند، گفت: در زمینه بهداشت و سلامت نیز از طریق اینترنت اشیا و شهر هوشمند می‌توان خدمات درمانی‌ و بهداشتی را از راه دور انجام داد.

وی افزود: دولت، مردم و شهرداری هوشمند می‌توانند شهر هوشمند را اجرا کنند.

دبیری هدف از شهر هوشمند را ارتقا خدمات و کاهش هزینه‌ها، ایجاد ارتباط بیشتر با شهروندان، مراقبت از محیط زیست و جلوگیری‌از آلودگی ها دانست.وی تاکید کرد: امروز در نقاط مختلف دنیا تمامی یا اغلب سیستم‌های ارائه‌دهنده خدمات به شهروندان به صورت هوشمند ارائه‌ خدمت‌ می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: باید با تمام‌توان شهر را به سمت شهر هوشمند هدایت کنیم.

وی با اشاره به آتش‌سوزی بازار تبریز، گفت: اگر سنسورهای هوشمند در بازار وجود داشت به راحتی می‌توانستیم آتش سوزی‌ را کنترل کنیم.دبیری بیان کرد: امروز شهرهای مختلف دنیا در زمینه‌هوشمندی‌ اقدامات بسیاری انجام داده‌اند که برخی از آنها جزو هوشمندترین‌شهرهای دنیا هستند.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: برای ایجاد شهر هوشمند باید تمامی ادارات و مسئولین دولتی و شهری پای‌ کار آمده تا بتوان از توانایی های شهر هوشمند استفاده کرد.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز همچنین ضمن بزرگداشت روز ارتش، گفت: ارتش چه در زمان جنگ و چه در حال حاضر در دوران شیوع بیماری کرونا در صحنه حضور دارد که امیدواریم این اقتدار روز به روز افزایش یابد.

روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز