قرارگاه امنیت غذایی به بررسی سه فرایند نظام تولید، عرضه و اقدامات مورد نیاز نظارت می پردازد/ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی استان آذربایجان شرقی در سطح مطلوبی قرار دارد
قرارگاه امنیت غذایی به بررسی سه فرایند نظام تولید، عرضه و اقدامات مورد نیاز نظارت می پردازد/ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی استان آذربایجان شرقی در سطح مطلوبی قرار دارد

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: قرارگاه امنیت غذایی به بررسی سه فرایند نظام تولید، نظام عرضه و اقدامات مورد نیاز نظارت می پردازد.

به گزارش نهال امید، مهندس اکبر فتحی در حاشیه دهمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگاران در ارتباط با جلسات قرارگاه امنیت غذایی گفت: قرارگاه امنیت غذایی مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی دولت و ستاد تنظیم بازار کشور است که جلسات روزانه آن از ساعت ۶:۳۰ الی ۸ صبح در محل سازمان جهادکشاورزی برگزار می شود و اعضای جلسه هم شامل اعضای داخل سازمان و هم اعضای خارج از سازمان از سازمانهایی مانند سپاه، تعزیرات و سازمان صنعت ، معدن و تجارت و بر حسب موضوع سازمانهای مرتبط می باشد.
وی اظهار داشت: با توجه به واگذاری بحث نظارت بر کالاهای اساسی به سازمان جهادکشاورزی، عمده موضوعات مورد بحث در این جلسات حول این محور به ویژه موضوع مرغ و تخم مرغ صورت می گیرد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه برای بررسی نظارت می بایستی سه فرایند نظام تولید، نظام عرضه و اقدامات موردنیاز نظارت مورد بررسی قرار گیرد ادامه داد: در نظام تولید یکسری اقدامات از جمله افزایش ظرفیت واحدهای مرغداری و افزایش بهره وری آنها ضروری به نظر می رسد که نیازمند تسهیلات بانکی است و در جلسه حاضر مقام عالی وزارت دستورات لازم برای این امر را صادر نمود.
وی با بیان اینکه در نظام توزیع طبیعتاً وضعیت موجود و آنچه باید در آینده صورت پذیرد مورد بررسی قرار گرفته است و در این راستا سامانه های موجود (سامانه جامع انبار، سامانه جامع تجارت) و نیز مکانیزه نمودن صندوق های فروشگاهها مدنظر بوده است گفت: خوشبختانه قوانینی در این ارتباط از جمله قوانین مصوب سال ۹۸ نیز موجود بوده و منابع مالی آن نیز از محل مالیات پرداختی فروشگاه ها پیش بینی شده است.
مهندس فتحی در ادامه افزود: ۴۰ نفر از اعضای بسیج و ۴۰ نفر از اعضای سازمان صمت مامور استقرار در سازمان جهادکشاورزی شده اند تا به انجام نظارت فیزیکی اقدام نمایند.
وی از شروع گشت مشترک این گروه ها در سطح استان از دیروز خبر داد تا به لحاظ تامین عرضه در بازار مشکلی وجود نداشته باشد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان بیان داشت: ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی استان در سطح مطلوبی قرار دارد و با کنترل اندکی ثبات پایدارتری در بازار ایجاد خواهد شد.
وی در ارتباط با تداوم جلسات قرارگاه گفت: همانگونه که از عنوان این جلسات برمی آید طبیعتاً تا رفع مشکلات موجود تداوم این جلسات ضروری بوده و شامل همه عرصه های تولید از جمله شیلات، تولیدات زراعی، صنایع تبدیلی و … می شود لذا تصور می شود تا اتمام سالجاری این جلسات تداوم داشته باشد.

  • منبع خبر : روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان