فیلم کارگردانان تبریزی به جشنواره فجر راه یافت
فیلم کارگردانان تبریزی به جشنواره فجر راه یافت

فیلم برادران کارگردان تبریزی به بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر راه پیدا کرد.

به گزارش نهال امید، اسامی فیلم‌های راه یافته به بخش سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران) سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر بلافاصله پس از پایان جلسه هیأت انتخاب این دوره جشنواره، توسط «ابراهیم داروغه‌زاده» دبیر جشنواره اعلام شد.

فیلم پوست به کارگردانی بهمن ارک و بهرام ارک و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح به مسابقه سینمای ایران راه پیدا کرده و با ۲۱ فیلم دیگر در این بخش رقابت خواهد کرد.

آبادان یازده ۶۰ به کارگردانی مهرداد خوشبخت، آتابای به کارگردانی نیکی کریمی، آن شب به کارگردانی کوروش آهاری، ابر بارانش گرفته به کارگردانی مجید برزگر، تومان به کارگردانی مرتضی فرشباف، خروج به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی، خورشید به کارگردانی مجید مجیدی، خون شد به کارگردانی مسعود کیمیایی، درخت گردو به کارگردانی محمدحسین مهدویان، دوزیست به کارگردانی برزو نیک‌نژاد، روز بلوا به کارگردانی بهروز شعیبی، روز صفر به کارگردانی سعید ملکان، سه کام حبس به کارگردانی سامان سالور، سینما شهر قصه به کارگردانی کیوان علی‌محمدی، علی‌اکبر حیدری، شنای پروانه به کارگردانی محمد کارت، عامه پسند به کارگردانی سهیل بیرقی، قصیده گاو سفید به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها، مردن در آب مطهر به کارگردانی نوید محمودی، مغز استخوان به کارگردانی حمیدرضا قربانی و من می‌ترسم به کارگردانی بهنام بهزادی دیگر فیلم‌های راه یافته به این جشنواره هستند.

«پوست» نخستین فیلم ترکی سینمای ایران است که به صورت حرفه‌ای تولید می‌شود، فیلم پوست نخستین اثر بلند سینمایی برادران ارک است.

سال ۱۳۹۶ نیز فیلم کوتاه» «حیوان» با کارگردانی این دو برادر، جوایز متعدد جهانی و ملی ایران از جمله جایزه سینه فونداسیون فستیوال کن و سیمرغ بلورین جشنواره فجر را از آن خود کرده است.

  • منبع خبر : شهریار