فعالان بخش خصوصی برای حل مشکلات یکدیگر پای کار بیایند
فعالان بخش خصوصی برای حل مشکلات یکدیگر پای کار بیایند

نائب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با بیان اینکه نباید به ادامه راه تولید و تجارت در کشور ناامید باشیم، گفت: آنچه هم اکنون نیاز است وجود اتحاد و وفاق در بین بخش های مختلف جامعه و همچنین عملیاتی سازی طرح های مطالعاتی و پای کار آمدن فعالان بخش خصوصی است. ابوالفتح […]

نائب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با بیان اینکه نباید به ادامه راه تولید و تجارت در کشور ناامید باشیم، گفت: آنچه هم اکنون نیاز است وجود اتحاد و وفاق در بین بخش های مختلف جامعه و همچنین عملیاتی سازی طرح های مطالعاتی و پای کار آمدن فعالان بخش خصوصی است.

ابوالفتح ابراهیمی در جلسه‌ی کمیسیون کشاورزی، صنایع غذایی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی تبریز که با حضور نمایندگانی از بخش‌های دولتی و خصوصی استان در حوزه کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: اکنون به اندازه‌ی کافی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و تحقیقاتی طرح های مطالعاتی وجود دارد و زمان آن است که این مطالعات به مرحله اجرا برسد.

وی، علت اصلی مشکلات موجود در بخشها و به خصوص بخش کشاورزی را در مرحله‌ی مدیریت و اجرا دانست و افزود: کشاورزی به‌عنوان یک بخش راهبردی برای تمامی بخش‌ها مطرح بوده و باید در این بخش شاهد به اجرا درآمدن نتایج تحقیقات و پژوهشهای انجام شده باشیم و بیش از این در این راستا تعلل نکنیم.

ابراهیمی وجود تعامل سازنده بین فعالان بخش خصوصی با یکدیگر و همچنین با بخش های دولتی را ضروری دانست و گفت: در شرایط کنونی، باید فعالان بخش خصوصی دست به کار شده و تا جایی که در توان دارند، در حل مشکلات یکدیگر را یاری کنند که این امر در برخی استانها اجرایی شده و نتایج خوبی نیز به همراه داشته است که امیدواریم این روحیه تعامل و همکاری در آذربایجان شرقی نیز بیش از گذشته تقویت شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز با تاکید بر ضرورت انتخاب استاندار با روحیه و توان یاری بخشی به بخش خصوصی استان و حوزه تولید و تجارت، خاطرنشان کرد: مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی باید پا به پای یکدیگر برای حل مشکلات اقتصادی در استان تلاش کرده و در راستای حل این مشکلات، مطالباتی از مسئولان کشوری داشته باشند.

لزوم اجرای کشاورزی قراردادی در قالب کشت غالب برای هر منطقه

رئیس کمیسیون کشاورزی، صنایع غذایی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی تبریز نیز در این جلسه با اشاره به موضوع لزوم ایجاد خطوط اعتباری مورد نظر صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان گفت: از بانک کشاورزی استان می‌خواهیم تمام توان خود را برای محقق کردن ایجاد خطوط اعتباری مورد نظر صندوق حمایت از بخش کشاورزی به کار گیرد و اتاق بازرگانی نیز برای تحقق این موضوع پای‌کار است و در صورت لزوم می‌توانیم این موضوع را با در میان گذاشتن با نمایندگان مجلس از طریق مرکز حل کنیم.

قاسم قویدل با تاکید بر ضرورت حل مشکل نهادههای دامی خاطرنشان کرد: ذبح دامه‌های ماده موضوع دیگری است که در آینده می تواند مشکل آفرین باشد و باید مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز، وی بر لزوم اجرای کشاورزی قراردادی در قالب کشت غالب برای هر منطقه تاکید کرد و  افزود: در این حالت موضوع سورتینگ و فروش محصولات کشاورزی شکل جامع تر و سهل الوصول تری به خود می گیرد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا