فضای مجازی تهدیدی جدی برای جوانان است
فضای مجازی تهدیدی جدی برای جوانان است

فرمانده انتظامی اهر فضای مجازی را از جمله تهدیدات جدی و آسیب‌های مهم اجتماعی برای نسل جوان جامعه برشمرد و گفت: فضای مجازی تأثیر بسیاری در دوری جوانان از دین، مذهب، اعتقادات داشته و حتی تهدیدی برای زندگی جوانان شده است.

سرهنگ قدرت آقاپور در جمع مسئولان اهر گفت: جوانان ما در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیاز مبرم به آموزش‌های فراگیر، راهنمایی و مشاوره در حوزه‌های تحصیلی، فضای مجازی و دیگر مباحث فرهنگی و اجتماعی دارند که دستگاه‌های متولی امور جوانان و در راس آن خانواده‌ها می‌بایست با برنامه‌ریزی مناسب در جهت رفع نیازهای روحی و روانی جوانان به طور جدی وارد عمل شوند. 

وی در ادامه امنیت و آسایش مردم را خط قرمز پلیس عنوان کرد و گفت: پلیس با همکاری مردم، بسیج، سپاه و سایر ارگان‌ها و مسئولان در ایجاد امنیت و آرامش عمومی شبانه روز در تلاش است.

وی، از برخورد جدی با مخلان نظم و امنیت عمومی در شهرستان اهر خبر داد و افزود: پلیس اجازه نخواهد داد افراد به نوامیس مردم تعرض کرده یا برخی از حد و حدود خود خارج شده و در پارک‌ها و خیابان‌ها امنیت مردم را به خطر بیندازند.

سرهنگ آقاپور در ادامه از عضوگیری و استخدام نیروی انتظامی در شهرستان اهر نیز خبر داد و گفت: در راستای ایجاد اشتغال و جذب نیروی پلیس بحث عضویابی در نیروی انتظامی با دستور فرمانده فراجا در حال انجام است که از تمام بسیجیان، جوانان و جهادگران برای ثبت نام در نیروی انتظامی در محل معاونت نیروی انتظامی این شهرستان دعوت به عمل می آید. 

وی افزود: به برکت خون شهدا و جمهوری اسلامی ایران وضعیت اشتغال در نیروی انتظامی نسبت به سالهای گذشته خوب بوده و خدمت به مردم در لباس مقدس انتظامی یک عبادت می‌باشد که در راستای خدمت صادقانه به مردم قطعاً عبادتی بزرگ محسوب می شود. 

سرهنگ آقاپور از جمله دغدغه‌های جوانان شهرستان اهر را بیکاری و اشتغال ذکر کرد و گفت: نیروی انتظامی با استخدام و پذیرش پلیس و تربیت آنها در تراز انقلاب اسلامی علاوه بر عمل به منویات مقام معظم رهبری در شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی می تواند با اشتغال آفرینی دغدغه بیکاری جوانان را حل نماید.

وی افزود: پلیس با عضو گیری و وحدت بین مردم اجازه نخواهد داد افراد سودجو و فرصت طلب به مملکت نفوذ کرده و با جنگ نرم یا سایر موارد و فضای مجازی جوانان ما را به بیراهه بکشاند.

فرمانده انتظامی اهر در ادامه از دستگیری چهار نفر حفار غیرمجاز در یکی از روستاهای شهرستان هوراند به قصد حفاری و کشف اموال تاریخ فرهنگی نیز خبر داد و گفت: از متهمان دستگیر شده اموالی از قبیل یک دستگاه خودرو، دستگاه فلزیاب دیجیتالی و ادوات مربوط به حفاری کشف و ضبط گردید.