غربالگری اعتیاد باید توسط ادارات متولی انجام شود
غربالگری اعتیاد باید توسط ادارات متولی انجام شود

فرماندار هشترود گفت: غربالگری اعتیاد باید در بین تمامی دانش آموزان توسط ادارات متولی انجام گیرد تا اگر دانش آموزی گرفتار مصرف مواد مخدر باشد بعد از مشخص شدن علاوه بر اینکه جلوی استفاده مواد مخدر در فرد مورد نظر گرفته شود؛ مدارس نیز از وجود هرگونه مواد مخدر پاکسازی شود.

علیرضا توری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان، خاطر نشان کرد: نجات یک معتاد نجات جامعه است و باید به معتاد با دید یک بیمار نگاه کرد و دست به دست هم داد تا جامعه ایران اسلامی عاری از هر گونه فروش و مصرف مواد مخدر باشد. 

وی افزود: بازدید از مراکز ترک اعتیاد و فروش مواد دخانی در زمان‌های مختلف از طرف ادارات مربوطه از الزامات است و اداره صمت موظف به جمع آوری انواع مواد دخانی از ویترین فروشگاه‌ها از مرکز شهر می‌باشد. 

وی اظهار کرد: نیروی انتظامی، بهزیستی، کمیته امداد، اداره صمت و سایر ادارات عضو در کارگروه مبارزه با مواد مخدر موظف به برگزاری کلاس‌های پیشگیری از مصرف مواد مخدر در اماکن فرهنگی، مذهبی و مساجد می‌باشد.

توری اضافه کرد: مسئولان نباید در انجام وظایف خود کوتاهی کنند چرا که اگر کم کاری در هر حوزه‌ای باشد، آن محیط دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شود. 

وی یادآور شد: برگزاری میز خدمت، برگزاری نمایشگاه عکس که مضررات مواد مخدر را یادآوری می‌کند، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، برگزاری جلسات با روحانیون در جهت اعلام سو مصرف مواد مخدر در منابر و برنامه ریزی مناسب از الزاماتی است که باید انجام گیرد.