عملیات مبارزه با آفت ملخ در مراتع شهرستان خداآفرین
عملیات مبارزه با آفت ملخ در مراتع شهرستان خداآفرین

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خداآفرین از عملیات سمپاشی مبارزه با ملخ در سطح مراتع شهرستان خداآفرین برای پیشگیری از طغیان ملخ ها خبر داد.

به گزارش نهال امید ، مهندس علی خدائی در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: ملخ از جمله مخرب ترین آفات در بخش کشاورزی به شمار می رود که در صورت عدم کنترل به موقع این آفت خسارات جبران ناپذیری بر محصولات و مزارع کشاورزی و همین طور مراتع و جنگلها وارد می کند.

وی گفت: یکی از بهترین شیوه های مبارزه با این آفت هدف قرار دادن کانون آن است که با کنترل به موقع می توان از گسترش و افزایش خطرناک جمعیت ملخ جلوگیری کرد.

مهندس خدائی افزود: در شهرستان خداآفرین دو گونه ملخ ایتالیایی و مراکشی جمعیت بالاتری نسبت به سایر گونه های ملخ دارند. ملخ ایتالیایی که در ایران به نام ملخ بومی نیز مشهور است، در تمام کشورهای مدیترانه‌ای و همچنین اروپای مرکزی یافت می‌شود. ملخ مراکشی نیز در سالهایی که جمعیت این ملخ طغیان داشته باشد تمام پوشش گیاهی اطراف خود را مورد حمله قرار می‌دهد.

وی در ادامه گفت: امسال با حمایت و مساعدت مدیریت حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی  یک دستگاه سمپاشی میکرونر به شهرستان خداآفرین اختصاص یافته است و این امر سرعت و عملکرد مبارزه و کانون کوبی ملخ را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین اظهار امیدواری کرد که در طی روزهای آتی با سرعت و عملکرد بالایی مبارزه با آفت ملخ در سطح شهرستان ادامه خواهد یافت.

  • منبع خبر : نهال امید