عقد قرارداد احداث مجموعه کارخانجات تولید کاتد مس در مجتمع مس آذربایجان
عقد قرارداد احداث مجموعه کارخانجات تولید کاتد مس در مجتمع مس آذربایجان

قرارداد احداث مجموعه کارخانجات تولید کاتد مس در مجتمع مس آذربایجان با حضور محمدی مدیرعامل شرکت مس ایران، پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی، شاه چراغی نماینده‌ای از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و سایر مسئولان استانی و شهرستانی در محل مجتمع مس سونگون ورزقان منعقد شد.

به گزارش نهال امید این قرارداد EPC (مهندسی، تدارکات و اجرا) امروز سه شنبه، ۲۳ شهریورماه، مابین شرکت مس ایران مس و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا امضا شده و شامل مجموعه کارخانجات ذوب، پالایش، اسید، اکسیژن و فلوتاسیون سرباره مس می‌شود.

در این مجموعه سالانه ۱۰۰ هزار تن کاتد مس با گرید LME_A تولید شده  و قابلیت افزایش ظرفیت به ۲۰۰ هزار تن کاتد مس را دارد.

به گزارش نهال امید ، مجموعه کارخانجات کاتد مس سونگون شامل کارخانه ذوب مس به ظرفیت ۱۲۰ هزار تن مس آندی در سال، کارخانه پالایشگاه مس به ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن کاتد مس در سال، کارخانه اسید سولفوریک به ظرفیت تولید ۴۰۰ هزار تن اسید سولفوریک با درصد خلوص ۹۸.۵ درصد در سال، کارخانه اکسیژن به ظرفیت ۱۶ هزار NM۳/H اکسیژن با خلوص ۹۵ درصد و کارخانه فلوتاسیون سرباره با ظرفیت ورودی ۹۰۰ تن در روز می‌شود.

اجرایی شدن این قرارداد منجر به اشتغال زایی مستقیم ۵۰۰ نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم ۳۰۰۰ نفر خواهد شد.

علی بیات ماکو، مدیرعامل مجتمع مس سونگون روز سه شنبه در آیین عقد این قرارداد، اظهار کرد: این موفقیت و میمنت با زحمات و تلاش‌های بسیار مسئولان کشوری و استانی حاصل شد.

وی با قدردانی از همراهی حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، پورمحمدی استاندار و سایر مدیران استانی برای تحقق این قرارداد، افزود: امیدواریم این پروژه منشا برکات و خیرهای بسیاری برای منطقه و کشور باشد و منجر به توسعه اقتصادی، فرهنگی و … که همگی به صورت زنجیروار به یکدیگر متصل هستند، شود و شاهد اتفاقات بسیار خوبی در استان و مجتمع مس سونگون باشیم.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا