عاملان کودک آزاری در فضای مجازی دستگیر شدند
عاملان کودک آزاری در فضای مجازی دستگیر شدند

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی از شناسایی و دستگیری مجرمان سایبری خبر داد و گفت: عاملان تولید و انتشار محتوای کودک آزاری در فضای مجازی که موجب جریحه دار شدن احساسات عموم مردم شده بودند، با تلاش کارشناسان پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ محسن محمودی در تشریح این خبر اظهار کرد: برابر پایش و رصدهای انجام گرفته در فضای مجازی، کارشناسان پلیس فتا کلیپی را که در آن افرادی با ترغیب پسر بچه خردسالی به استعمال دخانیات و مصرف مواد مخدر از وی اقدام به فیلم برداری می‌کردند، مشاهده کردند.

وی افزود: با انتشار گسترده فیلم کودک آزاری در سطح رسانه‌ها و جریحه دار شدن احساسات عموم مردم  و حجم بالای گزارشات کاربران در فضای مجازی مبنی بر رسیدگی و برخورد با عاملان تولید و انتشار فیلم مذکور، پلیس فتا حسب وظایف خود رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار داد.

وی تصریح کرد: پس از هماهنگی با مقام قضایی و اخذ دستورات لازم پیرامون موضوع پرونده قضایی برای فرد یا افراد دخیل در تولید و انتشار کلیپ کودک آزاری تشکیل شد.

محمودی افزود: پس از اقدامات فنی و تخصصی توسط افسران سایبری پلیس فتا، مخفیگاه متهمان در سطح استان شناسایی و بلافاصله در یک عملیات سریع و موفق، مجرمان سایبری دستگیر و به مقر پلیس منتقل شدند.

وی گفت: پس از دستگیری متهمان و اخذ اظهارات آن‌ها مشخص شد عاملان تولید و انتشار کلیپ استعمال دخانیات پدر کودک بود.

وی گفت: پس از ابراز ندامت و پشیمانی متهمان پرونده از اعمال خود که موجب آزرده خاطر شدن عموم هموطنان شده بودند، پرونده قضایی آن‌ها تکمیل و جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی به مجرمان سایبری هشدار داد و گفت: هر شخصی که بخواهد در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با تولید و انتشار کلیپ‌های آزار و اذیت کودکان و یا سایر محتوای غیرقانونی موجب تشویش اذهان عمومی و آزرده خاطر شدن هموطنان شوند پلیس فتا با قاطعیت در چهارچوب قانون با این افراد برخورد خواهد داشت.

به گزارش نهال امید ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس استان، رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: بر روی پیامک‌ها و لینک‌های جعلی ارسال شده تحت هیچ شرایطی کلیک نکرده و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدید مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  WWW.Cyberpolice.ir  و یا تماس با مرکز فوریتهای سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش دهید.