طرح پیشنهادی بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مراغه در وزارت راه پذیرفته شد
طرح پیشنهادی بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مراغه در وزارت راه پذیرفته شد

مراغه- نهال امید - رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مراغه طی جلسه‌ای که در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، مورد موافقت قرار گرفت و طرح آن پس از بحث و بررسی از بین سه طرح پیشنهادی، پذیرفته شد.

به گزارش نهال امید اصغر تنومند روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این طرح‌ها در جلسه‌ای با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، مدیرکل امور مهندسی و فناوری‌های نوین، مدیرکل دفتر منابع فیزیکی و طرح‌های عمرانی وزارت بهداشت و شرکت مشاور طرح مورد تبادل‌نظر و بررسی کارشناسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در این جلسه دیدگاه دانشکده و لزوم تسریع در روند نهایی کردن طرح مطرح و مقرر شد شرکت مشاور طرح نهایی را در اسرع وقت آماده کند و محاسبات مربوطه را انجام دهد تا طی ماه‌های آینده بتوانیم آئین کلنگ‌زنی این طرح را برگزار کنیم.

وی بیان کرد: این بیمارستان جزو طرح‌های ملی بوده که دارای بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی خواهد بود و با افتتاح آن تعداد تخت‌های بستری شهرستان به بیش از ۷۰۰ تخت خواهد رسید که با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان می‌تواند مراجعه‌های بیماران از استان‌های دیگر را نیز پوشش دهد.

وی اضافه کرد:  با توجه به این نکته که ۳۰ درصد مراجعه به مراکز درمانی مراغه از شهرستان‌ها و حتی استان‌های همجوار است، احداث این بیمارستان فرصت و ظرفیت بسیار خوبی را در حوزه ی بهداشت و درمان شهرستان ایجاد کرده و این شهرستان را به قطب درمان جنوب استان آذربایجان‌شرقی تبدیل می‌کند.

به گزارش نهال امید نخستین مطالبه مردم و مسئولان مراغه از وزیر بهداشت دولت سیزدهم یعنی تبدیل شدن این شهرستان به قطب درمانی منطقه در حاشیه سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تبریز در ۱۳ شهریورماه جاری بازگو شده بود.   

دکتر «بهرام عین‌الهی» در این سفر علاوه بر بازدید از مراکز درمانی تبریز و دیدارهای مختلف، جلسه‌ای نیز با نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی داشت و این جلسه فرصتی هم برای بیان وضعیت بهداشتی و درمانی شهرستان‌های استان از سوی نمایندگان فراهم کرد.

«علی علیزاده» نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با بیان اینکه اکنون بسیاری از بیماران از شهرهای مختلف همجوار به بیمارستان‌های مراغه مراجعه می‌کنند، تاکید کرد که حل این مشکل دقیقا همان چیزی است که مردم و مسئولان به شدت دنبال آن هستند که با تبدیل شدن مراغه به قطب درمانی جنوب استان و تمرکززدایی از مرکز تحقق می‌یابد.

  • انتهای پیام
  • منبع خبر : ایرنا