طرح توسعه کارخانه کاوه سودا منوط به انتقال ایمن پساب است
طرح توسعه کارخانه کاوه سودا منوط به انتقال ایمن پساب است

 استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به مسایل کارخانه کاوه سودای مراغه گفت: طرح توسعه این واحد صنعتی با شرط رعایت مسایل زیست محیطی و ایمنی در انتقال پساب با حفظ حریم از زرینه رود انجام می‌شود. محمدرضا پورمحمدی روز سه شنبه در جلسه بررسی مسایل کارخانه کاوه سودا با بیان اینکه مباحث توسعه صنایع همانند تیغ […]

 استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به مسایل کارخانه کاوه سودای مراغه گفت: طرح توسعه این واحد صنعتی با شرط رعایت مسایل زیست محیطی و ایمنی در انتقال پساب با حفظ حریم از زرینه رود انجام می‌شود.

محمدرضا پورمحمدی روز سه شنبه در جلسه بررسی مسایل کارخانه کاوه سودا با بیان اینکه مباحث توسعه صنایع همانند تیغ ۲ لبه است، افزود: شهرستان مراغه یکی از باغ شهرهای استان است و اگر در توسعه صنایع این شهرستان بی دقتی شود به محیط زیست لطمه می زند.
وی با اشاره به اینکه مجوز کارخانه کاوه سودا در دولت گذشته صادر شده است، گفت: ما وارث تصمیمات گذشته هستیم و برای کاهش و رفع آلایندگی و مشکلات این کارخانه تلاش می کنیم.
پورمحمدی اضافه کرد: کارخانه کاوه سودا از جمله صنایعی است که مستقل بوده و از نظر صادرات غیر نفتی، میزان اشتغال زایی و قطع وابستگی از جمله صنایع مهم است.
وی خاطرنشان کرد: مشکلات کاوه سودا نیز از طریق دانشگاه تبریز به صورت علمی و تخصصی بررسی شده است.
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: براساس بررسی های انجام شده انتقال پساب کارخانه کاوه سودا با حفظ حریم و رعایت مسایل ایمنی از مسیر زرینه رود ضروری است.

کارخانه کاوه سودای مراغه در سال ۱۳۸۳ با اشتغالزایی یکهزار نفر آغاز به کار کرد تا فراهم کننده بخشی از مواد اولیه کارخانه های تولیدی شیشه، مواد شوینده و سایر واحدها باشد.

در حال حاضر بیش از ۲ هزار نفر در این کارخانه مشغول فعالیت هستند.

  • منبع خبر : ایرنا