ضرورت گفتمان‌سازی برای مدیریت و مقابله با کرونا
ضرورت گفتمان‌سازی برای مدیریت و مقابله با کرونا

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش ارتباطات و رسانه‌ها در شکل گیری و ارتقاء سرمایه اجتماعی، بر ضرورت گفتمان سازی نخبگان و فعالان شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های جمعی در مدیریت و مقابله با تاثیرات نامطلوب کرونا در سطح استان تاکید کرد. بدر شکوهی روز یکشنبه در جلسه هیات اندیشه ورز […]

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش ارتباطات و رسانه‌ها در شکل گیری و ارتقاء سرمایه اجتماعی، بر ضرورت گفتمان سازی نخبگان و فعالان شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های جمعی در مدیریت و مقابله با تاثیرات نامطلوب کرونا در سطح استان تاکید کرد.

بدر شکوهی روز یکشنبه در جلسه هیات اندیشه ورز استان با اشاره به ظرفیت های جدیدی که فضای مجازی در اختیار نخبگان و صاحب نظران قرار داده است، اظهارکرد: تجربه یک ساله اخیر در موضوع شیوع کرونا نشان داد که با استفاده از ظرفیت رسانه ها می توان در حوزه بهداشتی و سلامت عمومی اطلاع رسانی صحیح و دقیقی انجام داد و در کنار آن بستر مساعدی برای ارتقاء مواسات و همیاری برای کمک رسانی به قشرهای آسیب پذیر فراهم کرد.

وی گفت: در میان کلیه ابزارهای ارتباطی حقیقی و مجازی، صدا و سیما دارای بیشترین مخاطب و گسترده ترین پوشش خبررسانی است و بررسی ها نشان می دهد که تولید محتوای بهداشتی و پوشش اخبار و تحولاتی که در حوزه کرونا توسط صدا وسیما صورت گرفت، تاثیر قابل ملاحظه ای در افزایش ضریب حساسیت عمومی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی داشته است.

شکوهی افزود: در سایه تعامل سازنده رسانه ها و مسئولان شاهد شیب نزولی ابتلا به بیماری کرونا در سطح استان هستیم و با اخبار دلگرم کننده ای که از تولید واکسن در داخل منتشر شده است امیدواریم هر چه زودتر شاهد رفع این بیماری از سطح جامعه باشیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت صدا وسیمای استان نیز در این جلسه با اشاره به نقش غیر قابل انکار رسانه ها در ارتقاء سلامت فردی و عمومی و پیشگیری از انواع بیماری های جسمی، روانی و اجتماعی افزود: ارتباطات سلامت، سطوح مختلف فردی، اجتماعی، سازمانی و سطح جامعه را شامل شده است و بین رسانه، بحران وافکار عمومی رابطه دوسویه و متقابل وجود دارد.

حسن آذری افزود: بررسی نحوه عملکرد رسانه ها در مدیریت بیماری کرونا، دوره همه گیری و دوره پساکرونا متفاوت است و لازم است با شناخت اقتضائات و ضرورت های هر دوره، به تقویت ظرفیت ها و ترمیم کاستی ها و ضعف ها بپردازیم.

  • منبع خبر : ایرنا