ضرورت معرفی جاذبه‌های تبریز در کشورهای مختلف
ضرورت معرفی جاذبه‌های تبریز در کشورهای مختلف

شهردار تبریز با اشاره به آمادگی برای برگزاری هفته های فرهنگی تبریز گفت: به دنبال معرفی بهتر ظرفیت های گردشگری تبریز در کشورهای مختلف هستیم.

به گزارش نهال امید، ایرج شهین باهر در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان گفت: ما به دنبال افزایش تعاملات بوده و علاقه مند گسترش همکاری های تبریز با کشورهای مختلف هستیم.

او با تاکید بر اینکه تبریز در طول تاریخ چندهزار ساله خود همواره قطب اقتصادی کشور بوده، ادامه داد: بازار تبریز با قدمت ۷۵۰ ساله خود و با مساحت ۱میلیون متر مربع به عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده جهان پویا و فعال است و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه تبریز علاوه بر یک شهر صنعتی و اقتصادی یک شهر گردشگری است، ادامه داد: جاذبه های این شهر به خوبی معرفی نشده بود که در همین راستا تلاش می کنیم جاذبه های تبریز در کشورهای مختلف معرفی شود.

ایرج شهین‌باهر با اشاره به اینکه در سال ۲۰۱۸ به دنبال انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای جهان اسلام تلنگری در شهر ایجاد شد، گفت: تعداد هتل ها و زیرساخت های گردشگری در شهر تبریز بعد از این رویداد افزایش پیدا کرد و هم اکنون نیز شاهد رشد قابل توجه آمار گردشگران ورودی به این شهر هستیم.

او از صنایع دستی به عنوان دیگر جاذبه ورود گردشگران به تبریز نام برده و ادامه داد: کفش چرم تبریز و فرش دستباف از مهمترین صنایع دستی در شهر تبریز است که باید بیش از پیش به دنیا معرفی شود.

  • منبع خبر : شهریارتبریز