شهید چمران استادی برجسته و سرداری دلاور بود
شهید چمران استادی برجسته و سرداری دلاور بود

رئیس دانشگاه تبریز گفت: شهید دکتر چمران علاوه بر اینکه یک استاد برجسته بود، در میدان نبرد نیز سرداری دلاور و شجاع بود.

صفر نصراله زاده روز سه‌شنبه، ۳۱ خرداد، در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید اظهار کرد: یکی از دلایل نامگذاری این روز تحت عنوان روز بسیج اساتید این بود که شهید چمران در عین حال که استادی برجسته بود، در جنگ و نبرد نیز سرداری دلاور و شجاع و در معنویت و بندگی نیز فردی با اخلاص و مومن بود.

وی ادامه داد: شهید چمران به اندازه‌ای ولایتمدار بود که همه‌ی زندگی خود را با اخلاص در راه خدا فدا کرد.

رئیس دانشگاه تبریز تاکید کرد: ابتدا به خودم و سپس به اساتید دانشگاه تبریز توصیه می‌کنم که زندگینامه و سبک زندگی شهید چمران را بخوانیم چراکه افرادی مانند شهید چمران برای ما الگو و نماد هستند.

شهید چمران مهاجرالی الله و مجهاد فی سبیل الله بود

مسئول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی آذربایجان شرقی نیز طی سخنانی گفت: شهید چمران یک مهاجر الی الله بود که برای خدمت در راه خدا و علم آموزی به آمریکا رفته بود و دومین ویژگی بارز این شهید جهاد فی سبیل الله که ثمرات کارهای این شهید در شکل‌گیری حزب الله لبنان به‌عنوان افتخار سپاه اسلام کاملا مشهود است.

رضا محمدی ادامه داد: سومین ویژگی شهید چمران فنا فی الله بود و این شهید در بحث اخلاص در عمل فقط خدارا می‌دید و هرگز برای هوای نفس کاری انجام نداد و ویژگی بعدی شهید چمران ایثار مال، مقام، علم و رفاه اجتماعی در راه خدا بود و رهبر انقلاب نیز تاکید کرده‌اند که اساتید دانشگاه‌ها باید شهید چمران را الگوی خود قرار دهند.

به گزارش نهال امید ، وی با اشاره به عضویت پنج هزار و ۴۰۰ استاد دانشگاه در این سازمان افزود: اشاعه‌ی تفکر بسیجی، دفاع ازارزش‌های انقلاب، نهضت استاد بسیجی، دغدغه‌مند و پایدار، ورود به حل مسائل مبتلا به کشور، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، کمک به تشکیل دانشگاه اسلامی، ایجاد بستر مناسب برای تولید علم و فناوری و تامین نیازها و بسترهای تحقیقاتی در کشور وظایف مهم بسیج اساتید محسوب می‌شود.