شهرک صنعتی شماره ٢ در مراغه احداث می‌شود
شهرک صنعتی شماره ٢ در مراغه احداث می‌شود

نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث شهرک صنعتی شماره ۲ در مراغه در دستور کار قرار گرفته و این شهرک در زمینی به وسعت ۱۵۱ هکتار ایجاد می‌شود. علی علیزاده روز چهارشنبه در جلسه بررسی ایجاد شهرک صنعتی شماره ۲ و منطقه ویژه اقتصادی مراغه که با حضور معاونان فرمانداری […]

نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث شهرک صنعتی شماره ۲ در مراغه در دستور کار قرار گرفته و این شهرک در زمینی به وسعت ۱۵۱ هکتار ایجاد می‌شود.

علی علیزاده روز چهارشنبه در جلسه بررسی ایجاد شهرک صنعتی شماره ۲ و منطقه ویژه اقتصادی مراغه که با حضور معاونان فرمانداری و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد، افزود: مکان ایجاد ناحیه صنعتی جدید مراغه شناسایی شده است و در نظر داریم در کنار این مجموعه، منطقه ویژه اقتصادی را نیز راه اندازی کنیم.

وی گفت: در این منطقه ۳۱۳ هکتار برای منطقه ویژه اقتصادی و ۱۵۱ هکتار برای شهرک صنعتی شماره ۲ پیش بینی شده و ۲۲۹ هکتار زمین برای توسعه در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: زیرساخت های لازم برای ایجاد شهرک صنعتی شماره ۲ مراغه از قبیل آب و گاز هماهنگ شده و مجموعه دستگاه های اجرایی شهرستان آمادگی کامل برای عملیات اجرایی آن را دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه از لحاظ فنی و اقتصادی ایجاد شهرک صنعتی شماره ۲ در مراغه توجیه دارد، گفت: با توجه به اینکه بیشتر زمین های شهرک صنعتی فعلی مراغه واگذار و محدوده آن رو به اتمام بوده، ایجاد شهرک صنعتی شماره ۲ در مراغه الزامی است.

سید مرتضی نیرومند گفت: ایجاد شهرک صنعتی شماره ۲ در مراغه جز برنامه های شرکت شهرک های صنعتی استان است و آماده تملک زمین برای احداث آن هستیم.

وی گفت: همچنین در تامین اعتبار نیازمند همراهی مسئولان و نماینده شهرستان هستیم.

وی افزود: فردا تیم فنی متشکل از کارشناسان شرکت شهرک های صنعتی استان و روسای دستگاه اجرایی شهرستان از زمین شهرک صنعتی شماره ۲ بازدید خواهند کرد.

وی ادامه داد: پس از بازدید، از فردا استعلام زیرساخت ها و طرح مطالعاتی ایجاد شهرک صنعتی شماره ۲ آغاز می شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری مراغه نیز در این جلسه گفت: بیکاری یکی از اصلی ترین معضلات شهرستان مراغه است.

موسی شعفی گفت: مجموعه شهرستان از حضور سرمایه گذاران و ایجاد صنایع در مراغه استقبال می کند.

وی به مشکلات شهرک صنعتی فعلی مراغه نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه راه ارتباطی و عدم تمایل سرمایه گذاران برای حضور در شهرک صنعتی فعلی مراغه از جمله مشکلات اساسی این مجموعه است.

وی تاکید کرد: رفع مشکلات شهرک صنعتی مراغه از مطالبات اصلی شهرستان است.

معاون سیاسی و اتماعی فرماندار مراغه در این جلسه خواستار تسریع در روند ایجاد شهرک صنعتی شماره ۲ مراغه شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری مراغه نیز در این جلسه گفت: منطقه صنعتی علمدار مراغه با ۲۵ واحد فعال و اشتغالزایی مستقیم برای ۳۰۰ نفر دارای مشکلات بسیاری است و در حال حاضر این منطقه به عنوان شهرک صنعتی شناخته نمی‌شود.

حکیمه انتظاری گفت: واحدهای فعال در این منطقه پیش از واحدهای شهرک صنعتی مراغه راه اندازی شده اند و از این رو نیازمند همکاری مسئولان استانی برای رفع مشکلات آن هستیم.

وی به پتانسیل کشاورزی شهرستان مراغه اشاره کرد و خواستار استفاده از این ویژگی برای تسریع در ایجاد شهرک صنایع تبدیلی در مراغه شد.

وی در خصوص ایجاد شهرک صنعتی شماره ۲ در مراغه نیز گفت: پس از بازدید از محل و اقدامات کارشناسی، ظرف یک هفته جلسه هماهنکی در فرمانداری مراغه تشکیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، شهرک صنعتی فعلی مراغه ۱۱۴ هکتار وسعت داشته و هم اکنون بیش از ۵۵ واحد تولیدی و صنعتی در آن فعال است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

  • منبع خبر : ایرنا