شهردار تبریز: پروانه‌ای برای ساخت و ساز غیرمجاز در حوالی مقبرهالشعرا صادر نمی‌کنیم
شهردار تبریز: پروانه‌ای برای ساخت و ساز غیرمجاز در حوالی مقبرهالشعرا صادر نمی‌کنیم

شهردار تبریز با بیان اینکه به هیچ عنوان پروانه‌ای برای ساخت و سازهای غیرمجاز در حوالی مقبرةالشعرا صادر نمی‌کنیم، گفت: تا زمانی که بنده روی کار هستم، به کسی اجازه ساخت و ساز غیرمجاز را نخواهم داد.

به گزارش نهال امید، ایرج شهین باهر، با بیان این‌که شهرداری تبریز به صورت نیابتی پروژه‌ی مقبرهالشعرا را بر عهده گرفته است، اظهار کرد: پروژه‌ی مقبرهالشعرا مربوط به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و با توجه به این‌که مقصد گردشگران داخلی و خارجی است، شهرداری نیز به این موضوع ورود پیدا کرد.

وی با بیان این‌که نزدیک به دو سال است عملیات اجرایی پروژه‌ی مقبرهالشعرا در حال انجام است، گفت: حد شمالی پروژه در حال تکمیل بوده و طبق برنامه ریزی‌ها، تا دوماه آتی دسترسی از حد شمالی مقبرالشعرا امکان پذیر خواهد شد.

وی با بیان این‌که پروژه‌ی مقبرهالشعرا، ۱۳ هزار مترمکعب وسعت دارد که فضای بزرگی محسوب می‌شود، گفت: سعی می‌کنیم هر سال مبلغی را برای تکمیل این پروژه‌ اختصاص دهیم و با توجه به افزایش هزینه‌ها و گرانی، هر ماهه نیاز به برآورد مالی داریم.

وی مبلغ مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌ی مقبرهالشعرا را در شرایط کنونی بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: سعی می‌کنیم هر سال بین ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه تزریق کنیم.

شهردار تبریز در پاسخ به سوالی مبنی بر ساخت و سازهای غیرمجاز در اطراف بافت تاریخی مقبرهالشعرا گفت: متاسفانه از لحاظ قانونی هیچ کدام از این ساخت و سازها در این منطقه غیر مجاز نبوده و بارها در این مورد بحث شده است؛ شهرداری نیز حین صدور پروانه، از میراث فرهنگی استعلام و بر اساس آن پروانه صادر می‌کند.

وی با اشاره به یکی از ساخت و سازهای غیرمجاز در اطراف مقبرالشعرا، ادامه داد: شهرداری به این موضوع ورود پیدا کرده و عملیات ساخت و ساز را نیز متوقف کرده‌ایم که مالک این بنا نیز از شهرداری تبریز شکایت کرده است.

وی افزود: از لحاظ عرفی و شکلی نباید در کنار فضای تاریخی چنین ساختمانی(ساختمان بالای پنج طبقه) احداث شود؛ متاسفانه در گذشته اداره کل میراث فرهنگی مجوزهای لازم را برای این ساخت و ساز را ارائه کرده و شهرداری نیز بر اساس مجوز صادره، پروانه ارائه کرده است.

شهین‌باهر بیان کرد: لازم است هماهنگی‌های لازم بین ادارات و سایر دستگاه‌ها برای رفع مشکلات پروژه‌ها انجام شود، آقای استاندار نیز طی بازدیدی در جریان اقدامات انجام شده توسط شورا و رفع مشکلات موجود بین برخی از دستگاه‌ها قرار گرفت.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم هفته‌ای یا ۱۰ روز یکبار از پروژه‌های شهری بازدید کنیم تا اطلاع رسانی‌های لازم برای شهروندان عزیز ارائه شود، علی رغم وجود مشکلات و محدودیت‌های مالی، شهرداری تبریز عملیات اجرایی پروژه‌های قبلی و جدید را به طور جدی انجام می‌دهد.

  • منبع خبر : ایسنا