شهردار تبریز با انتصابات اخیر نشان داد توجهی به توصیه‌های اعضای شورا ندارد
شهردار تبریز با انتصابات اخیر نشان داد توجهی به توصیه‌های اعضای شورا ندارد

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: با انتصابات اخیر، معلوم است که مجموعه در مسیر نادرستی در حال حرکت است و شهردار نیز به توصیه‌ها و نقدهای اعضای شورا توجهی ندارد.

به گزارش نهال امید، یاسین بجانی در خصوص حواشی مربوط به طرح سوال از شهردار کلانشهر تبریز اظهار کرد: طبیعتا با طرح سوال منافع برخی جریانات و افراد به خطر افتاده است که با جوسازی، در حال تقلیل و تضعیف هدف طرح سوال هستند.

وی ادامه داد: گاهی در فضای مجازی و حقیقی تلاش‌های زشتی را می‌بینیم که با روح هدف ما متناقض است و هدف آنها وسیله‌شان را توجیه می کند؛ حتی کامنت نویسان فیک خود را برای جهت دهی مطالب فضای مجازی اجیر کرده‌ و به صفحات گسیل می‌کنند که این کارها زشت، زننده و از برخی افراد غیر قابل انتظار بود.

وی با بیان اینکه بعضی افراد نیز ترفند نخ‌نمای سهم خواهی را پیش می‌کشند تا از این طریق ما از مواضع اصولی و منطقی خود کوتاه بیاییم، گفت: عملکرد بنده (مخصوصا در قضیه انتخاب شهردار) این ادعا را نیز باطل می‌کند. 

بجانی در تشریح دلایل طرح سوال از شهردار تبریز خاطرنشان کرد: مهمترین دلیل اعضای شورا در طرح سوال، عدم تحقق و تحرک برای اجرایی کردن برنامه‌هایی است که شهردار محترم به شورا ارائه داده اند و در حالی‌که ما انتظار کار شبانه‌روزی در جهت رفع مشکلات مردم و شهر را داریم، تلاش بسیار کمی در مسیر برنامه‌های ارائه شده  انجام شده است. 

وی در خصوص انتصابات شهردار نیز گفت: درست است که انتصابات حق شهردار و مسئولین اجرایی است، اما از منظر دیگر انتصابات بخشی از عملکرد شهردار و زمینه‌ساز اجرای برنامه‌های پیش‌رو است و مدیران پیش برنده‌ی مجموعه خواهند بود و مهم‌ترین تاثیر را بر عملکرد شهرداری خواهند داشت. لذا حق اعضای شورا است که بر انتصابات حساس باشد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تاکید بر اینکه شورای شهر مسیر حرکت شهردار و مجموعه‌ی شهرداری را مشخص کرده و در طول این مسیر نظارت مستقیم دارد، افزود: با توجه به روحیه‌ی شورای انقلابی و اینکه با هیچکس به غیر از آرمان‌های انقلاب و پیشرفت شهر عقد اخوت نبسته است، هر لحظه که احساس کند این مجموعه از مسیر خود منحرف شده است، بدون در نظر گرفتن هیچ مسئله‌ای وظیفه‌ی خود را انجام خواهد داد.

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز متذکر شد: با این انتصابات، معلوم است که مجموعه در مسیر نادرستی در حال حرکت است و شهردار نیز به توصیه‌ها و نقدهای اعضای شورا توجهی ندارد و وظیفه‌ی ما نجات شهر از این مسئله و برگرداندن مجموعه به مسیر اصلی خود است و نحوه‌ی انتصابات باید با توجه به سیاست شورای شهر انجام شود چرا که مردم از شورای انقلابی، انتظار مسئولین انقلابی را دارند.

وی با بیان اینکه سیاست شورا از روز اول استفاده از افراد داخل مجموعه‌ی شهرداری بود، اظهار کرد:  باید افرادی شایسته، انقلابی، جهادی و توانمندی  انتخاب می‌شدند که  با توجه به آشنائی با مجموعه شهر و شهرداری، بتوانند پاسخگوی نیازها و کمبودهای شهر باشند اما شهردار تبریز با انتصاب افراد مسئله‌دار و خارج از سازمان، دقیقا مخالف سیاست‌های شورا در حال حرکت است که دود این تخلفات مستقیما به چشم مردم و شهر خواهد رفت.

وی گفت: با این مدل حرکت، شورا در طول چهار سال توفیقی نخواهد داشت و تمام وعده‌های تغییر و پیشرفت اعضای شورا، بر زمین مانده و عدم اعتماد مردم را در پی خواهد داشت.

بجانی با اشاره به انتصابات استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: نمونه‌ی صحیح انتصابات و مدیریت  درست، انتصابات استانداری است که از روز اول، با انتصاب معاونین جوان، متعهد، متخصص و انقلابی، بذر امید را در دل مردم کاشته است و همه‌ی گروه‌ها، جناح‌ها و مردم از این انتصابات حمایت می‌کنند. اما به نظر شما چرا در انتصابات شهرداری شاهد این حمایت‌ها و امیدوار شدن نبودیم؟ حتما که یک جای کار می‌لنگد.

وی اضافه کرد: در یک ماه و چند روزی که شهردار فعالیت خود را شروع کرده، هیچ حرکت مثبت و حتی علاقه و عزمی برای تغییرات مثبت به نفع شهر و شهروندان ندیده‌ ایم؛ در خدمات شهری پسرفت شدیدی داشته ایم؛ در بحث مناسب‌سازی اماکن برای جانبازان و معلولان، جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب عملکرد منفی داشته‌ایم، آسفالت ریزی متوقف شده است و حتی آسفالت کارگاه‌های امانی نیز تامین نمی‌شود که در طول تاریخ مدیریت شهری بی سابقه بوده است؛ وضعیت پل‌های عابر گذر اصلا رسیدگی نشده و معابر روشنایی ندارند و مردم از این مسائل ناراضی‌اند.

وی افزود: حل این مشکلات مدیر جهادی می‌خواهد که در وسط میدان، بازدیدهای سرزده از تمام مناطق را در دستور کار خود قرار داده و پا به پای مجموعه‌ی کارکنان، مشکلات مردم را به صورت شبانه‌روزی حل نماید. مدیری که در گوشه‌ی اتاق خود نشسته و افتخارش امضا کردن نامه‌ها باشد، به درد این شهر نمی‌خورد.

سخنگوی شورای شهر تبریز تاکید کرد: در این دوره از مدیریت شهری و با توجه به اعلام سیاست‌های شورای شهر، باید به جوانان میدان داده  و در کنار استفاده از تجربیات افراد با سابقه، باید از جوانان انقلابی، فعال، جهادی، متخصص و دغدغه‌مند استفاده می‌شد که متاسفانه تا به امروز دقیقا بر عکس سیاست‌های شورا عمل شده و افرادی تکراری از جایگاهی به جایگاه دیگر رفته‌اند و افراد جدید و مسئله‌دار با تخلف‌های اداری بر مناصب تکیه زدند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی‌ها به دلیل به خطر افتادن منافع خود، از مطالبه گری ما ناخشنود هستند و در این راستا خود را به آب و آتش می‌زنند که این مطالبه به حق را تعبیر به سهم‌خواهی کنند که به یاری خداوند متعال به اهداف خود نخواهند رسید.

وی یادآور شد:امروز طرح سوال و بازگشت از ضرر، بهتر از این است که مثلا ۲ سال شهر را معطل کنیم تا ببینیم حالا چه می‌شود. امروز علاج واقعه باید کرد و شهرداری که اعتقادی به کار فرهنگی، ورزش، انتصاب جوانان، کار جهادی و حل مشکلات مردم ندارد، به درد این شهر نمی‌خورد.

  • منبع خبر : ایسنا