شناسنامه‌دارکردن گوشت‌های کشتارگاه، اقدامی سنجیده و مطلوب است
شناسنامه‌دارکردن گوشت‌های کشتارگاه، اقدامی سنجیده و مطلوب است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز گفت: اقدام اخیری که توسط سازمان کشتارگاه های شهرداری تبریز در شناسنامه دار کردن گوشت های استحصالی صورت گرفته است، امری سنجیده و ارزشمند است.

به گزارش نهال امید، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در دیداری که با مدیران مجموعه شهرداری کلانشهر تبریز  داشت، ضمن قدردانی از این اقدام صورت گرفته، گفت: در هفته های گذشته، شماری از شهروندان در تماس با بنده به واسطه تلفن و یا حتی مراجعه حضوری از این قدام قدردانی کرده اند و من نیز لازم می دانم از این اقدام تشکر نمایم.

او ادامه داد: این یک حرکت خلاقانه و مفید بود که توانست ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص گوشت استحصالی، زمینه ساز توجه دقیق به این محصول را داشته باشد.

با آغاز اجرای طرح شناسنامه دار کردن گوشت های کشتارگاه تبریز، مردم در مراجعه به واحدهای فروش گوشت از طریق نشان های نصب شده به جنسیت محصول مورد خرید خود اطمینان خواهند داشت. براساس این طرح، به جای مهر آبی بر روی دام ها، از دو نشان رنگ آبی که نشانگر جنسیت نر و رنگ نارنجی که نشانگر جنسیت ماده خواهد بود، نصب می شود تا تشخیص گوشت های به عرضه شده به راحتی امکان پذیر باشد. در این طرح نوع دام اعم از گوسفند یا گاو برای مردم مشخص شده و شناسنامه، با هدف حمایت از تولیدات داخلی، بر روی دام تولید داخل و ایرانی صورت می گیرد و اقدامی در راستای کاهش بهای گوشت در بازار است.

  • منبع خبر : شهریار