سیلی سپاه باعث خشم آمریکاست
سیلی سپاه باعث خشم آمریکاست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: سیلی سپاه در قالب حمله موشکی و رستاخیز مردم در تشییع پیکر مطهر سردار شهید سلیمانی باعث خشم آمریکا و توطئه‌چینی‌های جدید از سوی استکبار جهانی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: رستاخیر چند میلیونی مردم در مراسم تشییع سردار سلیمانی موجب عصبانیت آمریکا شد از این‌رو سانحه هوایی و عزاداری دانشجویان و مردم را فرصتی مناسب دیده و آن را بهانه ای برای یارگیری خشونت خیابانی همانند آبان‌ماه دیدند. 
وی افزود: بزرگی و عظمت سیلی سخت ایران و فرزندان دلاور سپاهی نباید در حاشیه قرار گیرد زیرا این عملیات بزرگ از ویژگی‌های زیادی از نمایش قدرت ایران در رابطه با وجود تجهیزات و شلیک غیرقابل پیش‌بینی، پاسخ کوبنده سپاه، استفاده از کلاهک جدید برای موشک فاتح ۳۱۳ برخوردار است.
وی افزود: سپاه پاسداران نشان داد که آماده بودن سامانه موشکی برای پاسخ به هرگونه تحرک، با پاسخ شدیدتر در آینده مواجه خواهد شد. 
امام جمعه تبریز بیان کرد: امروز برای حمایت از سپاه، همدردی با بازماندگان حادثه هوایی و محکوم کردن افرادی که به بهانه‌های واهی می‌خواهند سپاه را تضعیف کنند، به صورت سراسری راهپیمایی خواهیم کرد.  
امام جمعه تبریز با اشاره به سانحه تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی، ادامه داد: یاوه‌گویی ترامپ در رابطه با عین‌الاسد منجر شد تا مردم به چهره واقعی آمریکایی بار دیگر پی ببرند ولی بعدا با بیانیه صادقانه ستاد نیروهای مسلح کمی آن شیرینی از بین رفت و کام مردم تلخ شد.
حجت الاسلام آل هاشم اظهار کرد: آمادگی برای هرگونه تنبیه، قول رفع قصور، تلاش برای نفع نقایص به منظور جلوگیری از چنین حوادثی از جمله موضوع های مطرح شده از سوی نیروهای مسلح است. 
امام جمعه تبریز به احتمال هک سامانه الکترونیکی پدافند هوایی هم اشاره کرد و گفت: آنچه مهم است، سخنان صادقانه ٢ سردار بزرگ یعنی سردار حاجی‌زاده و سردار سلامی بود که صادقانه با مردم حرف زدند. 
خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه به موج انصراف برخی هنرمندان از جشنواره فجر و عدم همکاری با صدا و سیما و مهم‌تر از همه ایجاد موج ‌برای استعفای سردار حاجی‌زاده که از اقدامات دشمن است، اشاره کرد و گفت: طبق دستور رهبری باید قصور شناسایی شود ولی یادمان نرود که سردار حاجی‌زاده همان فردی است که ۲ روز قبل حادثه در خیابان‌ها از او تشکر می‌کردیم.
وی همچنین با اشاره به اتحاد و انسجام ایجاد شده در کشور به برکت خون سردار شهید قاسم سلیمانی ‌گفت: ‌ سپهبد سلیمانی در پیروزی های غزه و لبنان در مقابل صهیونیست ها نقش بسزایی داشت و خدمات وی در جبهه ها و عرصه های مختلف تاثیر گذار و فراموش نشدنی است.
وی همچنین با اشاره به اهمیت انتخابات و شرایط رقابت انتخاباتی در این عرصه، ادامه داد: فردی را انتخاب کنیم که حریص به انتخاب شدن نباشد، زیرا قبول داریم که نامزد  احساس وظیفه کند ولی چه معنی دارد که اینقدر برخی‌ حریص هستند که می‌خواهند وارد مجلس شوند.
حجت الاسلام آل‌هاشم اظهار کرد: اگر فردی وعده‌ای داد که اصلا در حیطه فعالیت نماینده نیست، نباید آن را جدی گرفت زیرا آسفالت ریختن چه ربطی به نماینده مجلس دارد.
وی همچنین با اشاره به سالروز شهادت نواب صفوی گفت: رهبر انقلاب که امروز خطبه‌های نماز جمعه تهران را اقامه کردند، در رابطه با نواب صفوی صحبتی داشته و فرمودند که من ارادت خاصی به این مرحوم دارم زیرا اولین جرقه انگیزشی جوانان به وسیله نواب صفوی ایجاد شد و اولین آتش در دل‌ ما در رابطه با انقلاب توسط وی شکل گرفت. 

  • منبع خبر : ایرنا