زیان دیدگان بورس لطفا وارد بازار ارزهای دیجیتال نشوند/ نکاتی در خصوص امنیت حساب‌های ارز دیجیتال
زیان دیدگان بورس لطفا وارد بازار ارزهای دیجیتال نشوند/ نکاتی در خصوص امنیت حساب‌های ارز دیجیتال

به گزارش نهال امید:یک کارشناس بازارهای مالی، از زیان دیدگان بورس درخواست کرد برای پیشگیری از زیان‌های بیشتر، بدون مطالعه و آموزش، وارد بازارهای مالی دیگر از جمله ارزهای دیجیتال نشوند.

مرتضی مختاری در گفت‌‎وگو با ایسنا اظهار کرد: در بازارهای مالی، پول افراد عجول نصیب افراد صبور می‌‎شود، هر کسی که وارد بازارهای مالی می‌شود باید ویژگی های هر کدام از بازارها را شناخته و بر اساس شرایط بازار رفتار کرده و با فراگیری آموزش‌های لازم زمان ورود و خروج مناسب به بازارهای مختلف را بداند.

وی با تاکید بر اینکه افراد فعال در بازارهای مالی باید مدیریت ریسک و مدیریت سرمایه را یاد بگیرند، افزود: توجه به امنیت یکی از کلید واژه های اصلی فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال است .

وی با اشاره به اتفاقاتی که اخیرا در ترکیه در خصوص صرافی‌های ارز دیجیتال رخ داد، گفت: این اتفاق، ترس و شک را در میان سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال ایجاد کرد؛ سرمایه گذاران این بازار پیش از سپردن سرمایه خود به صرافی‌های ارز دیجیتال باید از میزان اعتبار صرافی مطمئن باشند، برای کسب اطلاعات در این زمینه می‌توان به سایت های معتبر در این زمینه مراجعه کرده و لیست صرافی های معتبر را مشاهده کرد.

مختاری تاکید کرد: هیچ صرافی ارزدیجیتال در ایران مجوز فعالیت نداشته و تمام مواردی که با عنوان صرافی ایرانی فعالیت می‌کنند غیرقانونی هستند، بنابراین در صورت تکرار اتفاقاتی مانند آنچه برای صرافی‌های ترکیه رخ داد، دست سرمایه گذاران هیچ جا بند نیست و من از بابت صرافی‌های غیرقانونی داخلی بسیار نگران هستم.

وی در خصوص تامین امنیت حساب‌های ارز دیجیتال نیز گفت: هیچ گاه نباید پسورد را در سیستم‌هایی که با آن کار می‌کنید ذخیره کنید، هر سه ماه یکبار پسورد حساب کاربردی خود را تغییر دهید و از انتخاب پسورد یکسان برای تمام حساب‌های خود پرهیز کنید، شناسایی دوعاملی( google authenticator) را حتما فعال کنید و کد آن را در یک جای امن و دور از دسترس دیگران نگهداری کنید، اگر از کیف پول”wallet” استفاده می‌کنید حتما ۱۲ کلمه ریکاوری را در یک جای امن نگهداری کنید و هر از گاهی قسمت activity حساب خود را چک کنید تا با آی پی ناشناسی وارد نشوند.

مختاری همچنین در خصوص استفاده از انواع وی پی ان با توجه به ممنوعیت استفاده از اغلب صرافی‌های معتبر دنیا برای ایران هشدار داد و گفت: دراستفاده از وی پی ان حتما باید دقت شده و از هر وی پی انی استفاده نشود.

این مدرس دوره های ارز دیجیتال همچنین تاکید کرد: وقتی سرمایه خود را به دست صرافی می سپارید در واقع کلید خصوصی سرمایه خود را به صرافی داده اید و هر لحظه ای که سایت صرافی تعطیل شود دیگر شما دسترسی به حساب خود ندارید، ولی کیف پول‌ها، فناوری‌هایی در بستر بلاکچین بوده و وقتی سرمایه تان را به آن می سپارید کلید خصوصی آن دست خودتان هست، لذا اگر قصد نگهداری ارزهای دیجیتال با دید بلند مدت را دارید بهتر است از کیف پول‌های سخت افزاری استفاده کنید، این کیف پول ها امنیت دارایی شما را افزایش می دهد، اما اگر با سرمایه کم به صورت کوتاه مدت قصد نگهداری دارید از کیف پول‌های نرم افزاری استفاده کنید.

انتهای پیام 

  • منبع خبر : ایسنا