زور تراکتور جنگنده به داور چینی نرسید
زور تراکتور جنگنده به داور چینی نرسید

سرخ های آذربایجان تلاش بسیاری کردند که بعد از گذشت ۶ بازی (با احتساب ادوار گذشته) اولین برد خود را در این مسابقات جشن بگیرند، اما گویا پیش بینی همه چیز را کرده بودند الا قضاوت عجیب داور چینی. تیم فوتبال تراکتور به عنوان یکی از چهار نماینده فوتبال ایران در بازی های لیگ قهرمانان […]

سرخ های آذربایجان تلاش بسیاری کردند که بعد از گذشت ۶ بازی (با احتساب ادوار گذشته) اولین برد خود را در این مسابقات جشن بگیرند، اما گویا پیش بینی همه چیز را کرده بودند الا قضاوت عجیب داور چینی.

تیم فوتبال تراکتور به عنوان یکی از چهار نماینده فوتبال ایران در بازی های لیگ قهرمانان آسیا۲۰۲۱، روز گذشته در دومین بازی خود از مرحله‌ی گروهی این مسابقات با نتیجه مساوی بدون گل مقابل شارجه امارات که میزبان بازی های این گروه نیز است، متوقف شد و با کسب دومین تساوی پیاپی با ۲ امتیاز، همچنان در حسرت برد باقی بماند.

تقابل خطیبی و عبدالعزیز در طول ۹۰ دقیقه، تقابلی نسبتا پایاپای بود و شاگردان این دو هم تیمی قدیمی موقعیت هایی را روی دروازه یکدیگر ایجاد کردند اما در گل کردن این موقعیت ها موفق نبودند.

شاگردان رسول خطیبی در این بازی نیز همانند دیدار نخست مقابل پاختاکور جنگنده ظاهر شدند و به هیچ عنوان از پیش باخته نبودند و با خلق موقعیت های مختلف برتری محسوسی نسبت به حریف اماراتی خود داشتند.

اگر آمار بازی این دو تیم را مرور کنیم، خواهیم دید که مالکیت توپ تراکتور  ۵۲.۳% و الشارجه: ۴۷.۷%، برتری تراکتور در نبردهای رو در رو ۶۵.۸% ،الشارجه: ۳۴.۲% ، برتری تراکتور در نبردهای هوایی ۶۰.۶% ، الشارجه: ۴/۳۹ % ، میزان توپ‌ربایی تراکتور۹، و الشارجه ۱۱، تعداد کرنرهای زده تراکتور ۶، الشارجه  ۱، تعداد پاسهای داده شده توسط تراکتور۴۸۵ ، الشارجه ۴۴۳ ،  میزان دقت پاس های تراکتور ۸۳.۷% ، الشارجه ۸۴.۷% ، تعداد ارسال از جناحین توسط بازیکنان تراکتور ۲۰ ، الشارجه ۱۵ ، تعداد شوتهای تراکتور ۱۱، الشارجه ۱۰ و در نهایت تعداد شوت در چارچوب تراکتور ۳، الشارجه ۲ بود.

سرخ های آذربایجان تلاش بسیاری کردند که بعد از گذشت ۶ بازی (با احتساب ادوار گذشته) اولین برد خود را در این مسابقات جشن بگیرند، اما گویا پیش بینی همه چیز را کرده بودند الا قضاوت عجیب داور چینی.

یکی از صحنه های حساس و البته تاثیرگذار این دیدار ، برخورد توپ به دست بازیکن تیم اماراتی بود که داور بازی آن را پنالتی نگرفت. اعضای کادر فنی و بازیکنان تراکتور  به شدت از این تصمیم داور عصبانی بودند و اعتقاد داشتند که او باید ضربه پنالتی اعلام می کرد اما هیچ کدام از این اعتراضات تاثیری در رای داور چینی نداشت.

البته نا گفته نماند که نبود سیستم (VAR) در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از موارد عجیب این تورنومنت بزرگ آسیایی است که در کنار برنامه ریزی و زمان بندی های عجیب بازی ها، پازل عقب ماندگی این مسابقات از بازی های اروپایی را تکمیل می کند.

رسول فروغی، کارشناس داوری نیز ضمن تایید اشتباه داور در این صحنه تاکید می‌کند که در دقیقه ۴۴، بازیکن تراکتور در پشت محوطه شارجه صاحب توپ می‌شود و شوتش را روانه دروازه می‌کند که مدافع تیم اماراتی از روی عمد دستش را باز کرد و توپ به دست او خورد که پنالتی بود و داور به اشتباه ادامه بازی اعلام کرد.

بدون تردید در بازی هایی مثل بازی روز گذشته، تک موقعیت ها هستند که سرنوشت بازی را رقم می‌زنند و چه بسا اگر این تصمیم اشبتاه داور چینی نبود، شاگردان خطیبی اولین سه امتیاز خود را از این مسابقات کسب می کردند.

موفق ترین و در عین حال بهترین بازیکن تراکتور در این دیدار کسی نبود جز محمدرضا اخباری. چرا که دروازه بان تیم تراکتور درخشش قابل توجهی در بازی روز گذشته از خود نشان داد و چندین بار با مهارهای نجات بخش خود مانع از باز شدن دروازه تیمش شد و حتی در چند صحنه نیز کایو – که بعنوان بهترین بازیکن بازی انتخاب شد- را نیز در گلزنی ناکام گذاشت.

بعد از صحنه‌ی مشکوک به پنالتی، خطرناک ترین موقعیتی که می توانست تراکتور را پیروز میدان کند، ضربه‌ی محکم و تماشایی تیکدری روی دروازه شارجه بود که توسط دروازه بان حریف به خوبی مهار شد و این موقیعت نیز از دست رفت. و در ادامه نیمه دوم تراکتور با وجود تغییراتی که در ترکیب خود داشت نتوانست به گل برسد به این ترتیب تقابل دو تیم بدون رد و بدل شدن گل به پایان رسید.

هرچند که انتخاب ترکیب اصلی و همچنین تعویض بازیکنان برعهده سرمربی تیم است و به دلیل اینکه سرمربی از نزدیک شاهد تمرینات و نحوه کیفیت بازیکنان خود است، بهتر می تواند در این خصوص تصمیم بگیرد. اما با این حال یکی از نکات مبهم تراکتور بعد از انجام دو بازی در این مسابقات، عدم حضور مسعود شجاعی در بازی است.

کاپیتان تیم ملی و تراکتور با کوله باری از تجربه به خوبی می‌تواند در بازی های سختی مثل این بازی به داد تیمش برسد و با ایجاد تک موقعیت ها، سرنوشت بازی را عوض کند.

ناگفته نماند مسعود شجاعی نیز همانند اشکان دژاگه علی رغم تجربه بالا و کیفیت بازی خوب، به دلیل داشتن سن زیاد طبیعتا قادر به انجام بازی ۹۰ دقیقه ای در این بازی های دشوار و سنگین نخواهند بود ولی با این وجود این انتظار از رسول خطیبی می‌رفت که بعد از تعویض اشکان دژاگه در ابتدای نیمه دوم، با آوردن شجاعی به بازی علاوه بر حفظ فاکتور تجربه در ترکیب تیمش، از میزان اشتباهات فردی مخصوصا در میانه میدان بکاهد.

حضور مسعود شجاعی در مواقعی بیشتر احساس می‌شد که شاهد پاس های اشتباه و البته بی هدف از سوی بازیکنان جوان تراکتور بودیم.

این در حالی است که خطیبی در نشست خبری قبل از بازی تیمش مقابل شارجه در خصوص حضور شجاعی در ترکیب اصلی تراکتور عنوان کرده بود:«هیچ موقع نمی توانیم بگوییم که فردا چه کسی بازی می کند. سعی می کنیم از نظر روحی و بدنی و نسبت به تیم حریف، ترکیب مان را بچینیم.  فردا مشخص می شود که چه کسی بازی می کند و چه کسی بازی نمی کند.”»

به این ترتیب بعد از عدم حضور شجاعی در دو بازی اخیر تراکتور در این مسابقات، باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا کاپیتان باتجربه تیم ملی کشورمان فرصت حضور در بازی های لیگ قهرمانان آسیا۲۰۲۱ را پیدا می کند یا خیر؟

تراکتور ایران در سومین بازی خود از ساعت ۱۹:۳۰ روز سه شنبه ۳۱ فروردین به مصاف تیم نیروی هوایی عراق خواهد رفت.

بر اساس این گزارش بعد از اتمام روز دوم بازی های گروه B این مسابقات، تیم شارجه با کسب ۱ برد و ۱ تساوی، با ۴ امتیاز صدرنشین است و تیم های تراکتور و پاختاکور با کسب دو تساوی با ۲ امتیاز در رده دوم و سوم قرار دارند و نیروی هوایی عراق نیز با یک تساوی و یک شکست، با یک امتیاز در رتبه چهارم این گروه حضور دارد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا