زنوزی تمایلی برای واگذاری باشگاه تراکتور ندارد
زنوزی تمایلی برای واگذاری باشگاه تراکتور ندارد

تبریز - نهال امید - با وجود اینکه طی هفته های اخیر برخی از مسوولان و نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی اخباری مبنی بر قطعی‌بودن انتقال امتیاز باشگاه تراکتور داده‌اند، مالک این باشگاه هیچ تمایلی برای انجام این کار ندارد و همچنان بر مالکیت خود تاکید می‌کند.

به گزارش روز یکشنبه نهال امید طی هفته های اخیر باشگاه فرهنگی، ورزشی و اقتصادی تراکتور تبریز به دلیل شرایط متزلزل مدیریتی و کادرفنی خود دچار آبستن حوادث و اخبار ناخوشایندی بود و محور تمامی این تحولات به تغییرات احتمالی مالکیت آن ختم می شد، به گونه ای که نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی این موضوع را قطعی دانسته و اعلام کرد که هواداران تراکتور از نحوه عملکرد مالک باشگاه گلایه مندند و تنها راه خروج از بحران انتقال مالکیت باشگاه از زنوی به صنعت مس ایران است.

اللهوردی دهقانی با بیان اینکه تراکتور متعلق به همه مردم خطه آذربایجان بوده و باید با ایجاد بستر مناسب، خیال هواداران پرشور و پرتعداد آن از بابت تامین منابع مالی و تثبت وضعیت مالکیتی و مدیریتی آن فراهم شود، اعلام کرده بود: به عنوان خادم مردم در مجلس شورای اسلامی در هفته های گذشته به دقت پیگیر مسایل تیم فوتبال تراکتور هستم و همان گونه که قبلاً قول داده بودم، مذاکرات لازم با نهادهای مرتبط و مسوول را برای تضمین آینده مالی و مالکیتی آن انجام داده ام.  

وی اضافه کرده بود: در این راستا تاکنون مذاکرات لازم را با وزیر صمت، شرکت ملی صنایع مس ایران، مدیرعامل باشگاه تراکتور، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، فرمانده سپاه عاشورا، استاندار آذربایجان شرقی، مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس هیات فوتبال انجام داده ام.

اما در عین حال این نماینده مجلس یادآور شده بود: هرگونه موفقیت در انتقال امتیاز تیم فوتبال تراکتور به مس سونگون منوط به همراهی مسوولان استانی و نیز مالک باشگاه تراکتور است.

دهقانی در یکی از مصاحبه های اخیر خود مالک تراکتور را  خطاب قرار داده و گفته بود که اگر در برابر انتقال امتیاز باشگاه مقاومت کند، با توسل به اهرم های دیگر مالکیت وی بر باشگاه ملغی می شود.

در همین ارتباط مالک باشگاه فرهنگی، ورزشی و اقتصادی تراکتور در گفت وگویی با اعلام اینکه هرگز امتیاز باشگاه را واگذار نخواهد کرد، گفت: به هواداران اعلام می کنم پنجره نقل و انتقالات تراکتور ظرف ۱۰ روز آینده باز و بازیکنان خوبی جذب خواهد شد و بنده زمانی باشگاه را واگذار می کنم که این تیم مردمی را به اوج برسانم تا دیگر نگرانی خاصی از این بابت نداشته باشم.

محمدرضا زنوزی با بیان اینکه هیچ کس بر سر سرمایه خودش نمی‌زند، اظهار کرد: حتی اگر بخواهم تراکتور را هم بفروشم یا واگذار کنم، باید این باشگاه را به اوج رسانده و بعد این کار را انجام بدهم،  هر کس می‌گوید که می‌خواهم این باشگاه را خراب کرده و سپس واگذار کنم، دروغ است؛ شما وقتی بخواهید خانه خود را هم بفروشید، دستی به سر و روی آن می‌کشید تا آن را گران‌تر بفروشید، نه اینکه کلنگ بزنید و بعد بفروشید.

وی با تاکید بر اینکه تراکتوری بوده و به این تیم عشق دارد، اعلام کرد: بنده نمی‌گذارم این باشگاه تنزل کند،  مالکیت این باشگاه با من است و  اگر هم آن را بفروشم، در اوج این کار را انجام خواهم داد.

زنوزی با انتقاد از صحبت های نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی، گفت: ایشان می گوید از زنوزی سلب مالکیت می‌کنیم، متاسفانه در کشور ما مدرک گرایی رواج پیدا کرده، اما کاش به جای اینکه مدرک گرایی در کشور رایج شود و بگوییم دکتر یا مهندس، دیپلم داشتیم اما باسواد بودیم،  سلب مالکیت مگر می تواند بدون رضایت مالک حاصل شود؟ مگر اینکه مصادره شود، این اتفاقی است که می‌تواند رخ بدهد.

وی اضافه کرد: من با استاندار و سایر مسئولان آذربایجان شرقی صحبت کردم که آنها گفتند از این موضوع خبر ندارند.

زنوزی ادامه داد: این طور نیست که با یک سری افراد جلسه برگزار کنند و یک نفر را تهدید کنند یا برخی افراد را به این طرف و آن طرف بفرستند تا انتقال باشگاه به سرانجام برسد، من مخالف واگذاری نیستم، اما این تیم را از حاکمیت خریده‌ام و گردن من جلوی نظام از مو باریک‌تر است، چون ایرانی هستم و نظام و کشورم را دوست دارم، اما اینکه تهدیدهای آنچنانی بکنند را برنمی‌تابم.

وی با اشاره به اینکه شرکت ملی مس ایران می‌گوید تراکتور را نمی‌خواهم،  اما این نماینده می‌گوید که مجبورند مالکیت تراکتور را قبول کنند، اظهار کرد: این در حالی است که شما اگر خواستگاری هم بروید باید ابتدا درخواستی بدهید و بعداً اقدامات را انجام دهید؛  وقتی شرکت ملی مس درخواستی نداده و صراحتاً هم اعلام کرده تراکتور را نمی‌خواهد، این نماینده با یک سری از افراد ارتباط برقرار کرده و بنده را تهدید هم می‌کند.

مالک باشگاه تراکتور توان بخش خصوصی برای رقابت با تیم های دولتی را ناچیز خواند و گفت: در باشگاه‌های صنعتی وابسته به دولت حساب و کتابی وجود ندارد و مشخص نیست که این پول‌ها بازگشت و عایدی دارد یا خیر،  مگر بخش خصوصی می‌تواند با این باشگاه‌ها رقابت کند؟ برخی‌ها معتقدند که کرونا مشکلاتی برای ما به وجود آورده اما این طور نیست،  سازمان بازرسی کل کشور به موضوع قراردادهای بازیکنان ورود کرد، اما آیا اتفاقی افتاد؟  

زنوزی یادآور شد: هیچ موقع بخش خصوصی در حوزه ورزش به خصوص فوتبال نمی‌تواند با بخش‌های دولتی رقابت کند و بخش خصوصی محکوم به شکست است، چون در تیم‌های دولتی پول‌های بی‌حساب و کتاب پرداخت می‌شود، بدون اینکه آنالیز و بررسی کنند.

به گزارش نهال امید ، اظهارات مالک باشگاه تراکتور پس از مدت ها سکوت خبری و چالش های مختلف پیرامون این تیم پرهوادار هرچند برای دوستداران این تیم امیدوارکننده است، اما کارشناسان اعتقاد دارند، چنین صحبت هایی از سوی زنوی بارها عنوان شده است اما هرگز در مقام عمل اتفاق خاصی در باشگاه رخ نداده و تحولات ماه های اخیر نشان می دهد که تیم تراکتور در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.

با تمام این اوصاف تثبیت مالکیت و البته مهمتر از آن ثبات در مدیریت و کادرفنی تیم تراکتور می تواند برای هواداران و نیز جایگاه این تیم مردمی در فوتبال کشور مفید باشد، چراکه بیشترین لطمه به این تیم طی سال های اخیر ناشی از تغیرات پی در پی در کادر مدیریتی و فنی بوده است.

تیم فوتبال تراکتور سه شنبه این هفته و در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا در حالی در قطر به مصاف النصر عربستان می رود که برای این بازی لیست ۱۶ بازیکن را ارایه کرده است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایرنا