زندگی هدیه خدا بر ماست
زندگی هدیه خدا بر ماست

از بانوان علاقه مند به فعالیت در حوزه هنر و کارآفرینی است، موفقیت خود را مدیون خانواده اش می داند و تأکید دارد که خانواده ها باید متناسب با علایق و توانایی های فرزندان شان، زمینه های رشدشان را فراهم سازند…. جزئیات بیش تر را از زبان خود این بانوی جوان و هنرمند کارآفرین می […]

از بانوان علاقه مند به فعالیت در حوزه هنر و کارآفرینی است، موفقیت خود را مدیون خانواده اش می داند و تأکید دارد که خانواده ها باید متناسب با علایق و توانایی های فرزندان شان، زمینه های رشدشان را فراهم سازند…. جزئیات بیش تر را از زبان خود این بانوی جوان و هنرمند کارآفرین می شنویم.

مریم خدابخش/ نهال امید: پریا بهسام، کار آفرین جوان و هنرمند حوزه عکاسی، نقاشی، سیاه قلم و خطاطی در گفت و گو با نهال امید در معرفی خود، می گوید: متولد ۱۳۷۳ هستم و کارشناسی شیمی دارم و در حال حاضر در دفتر فنی و مهندسی و در زمینه نقاشی و پتینه کاری در حال فعالیت ام، از کودکی علاقه مند به عکاسی بوده‌ام و به صورت غیر حرفه ای عکاسی را دنبال کرده ام و برای بعضی از روزنامه‌ها و رسانه ها عکس های رسانه ای می فرستادم، در بعضی از مسابقات کشوری از طریق دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کرده‌ام و حائز رتبه شده ام. از جمله؛ بیست و سومین جشنواره هنر و ادبیات دینی، فرهنگی قرآن و عترت (ع) دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور که در رشته نقاشی خط، مقام سوم را کسب کرده ام و در مرحله مقدماتی بیست و یکمین دوره جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت (ع) که رتبه دوم در رشته سیاه قلم فرهنگی در بخش دانشجویان را کسب نموده ام،
در نمایشگاه‌های گروهی متعدد نقاشی و عکاسی از خیریه ها و به عنوان خیّر با فرمانداری بستان آباد همکاری داشته ام. با تشویق دانشگاه نمایشگاه نقاشی، خطاطی و عکاسی از آثار خود را برگزار کرده ام.

این بانوی هنرمند در همین راستا با بیان این که از کودکی و بیش تر از ۱۶ سالگی در دوره های متعدد نقاشی شرکت کرده ام و در اغلب مسابقات مدرسه ای و دانشگاهی شرکت داشته ام، ادامه می دهد:
علاقه مند به هنر بوده ام و در نقاشی رنگ و روغن، پاستیل و سیاه قلم فعالیت می کردم و رفته رفته
متناسب با شغل پدرم که مرتبط با ابزار آلات ساختمانی است با مهندسی آشنا شدم و علاقه مند به این حوزه فعالیتی شدم و با نظر به رشته تحصیلی خواهرم که معماری است، تصمیم گرفتم در دفتر فنی مهندسی مشغول به فعالیت شوم و ضمن آشنایی با این زمینه های فعالیتی جدید، از سرِ علاقه زیاد خود به هنر، کار نقاشی با پتینه را شروع کردم و فعالیت هنری مرتبط با این حوزه را پیگیری کردم و در مسیر کارآفرینی و ایجاد فرصت های جدید شغلی مصمم به توسعه زمینه فعالیتی مرتبط با گچ بری هنری و تزئینات ساختمان و جذب افراد مستعد و علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه کاری هستم.اگر طبق علاقه خودم گام بر می داشتم، موفقیت ام بیش تر از همین الآنم بود

بهسام در ادامه رمز موفقیت خود را خانواده و روش‌های تربیتی و کاری پدرش می داند و متذکر می شود: رفتار پدرم با ما، این انگیزه را در ما به وجود آورده است که بر کامه عدم نیاز به پول و مشکلات مالی باید تلاش کنیم و روی پای خودمان بایستیم و هیچ وقت بیکار نمانیم و در کنار فعالیت های شخصی و بهره مندی از درآمد و اقتصاد حاصل از تلاش های مان، زمینه فعالیت برای چند نفر دیگر را فراهم سازیم. من نیز بسیار خوشحالم که با کارآفرینی خود، فرصت های شغلی برای چند فرد مستعد ایجاد کرده ام. چون اعتقاد دارم که این زندگی، هدیه خدا بر ماست و باید از هر ثانیه از عمر خود به درستی استفاده کنیم. از این رو، از بیکاری و استفاده نامناسب از زندگی و عمر بیزارم. چون زمانی فرا می‌رسد که می‌بینیم سن مان گذشته و عمرمان رو به پایان است، اما هیچ کار مفیدی انجام نداده ایم و غیر از افسوس خوردن چاره‌ای نداریم.
وی در پایان در توصیه به خانواده‌ها در خصوص احترام به علایق فرزندان ابراز می دارد: به عنوان یک فرزند از خانواده و جوان از یک جامعه، از خانواده ها خواهش دارم متناسب با علاقه و توانایی فرزندان شان، مسیر آینده آن ها را هموار سازند و دقت کنند که برای موفقیت، تنها رشته تجربی یا ریاضی لازم نیست. در این ارتباط با نظر به علاقه و توانایی خود می توانم بگویم، من در مسیر تحصیلاتم با توجه به نظر خانواده رشته تجربی و رشته شیمی را انتخاب کردم. اما معتقدم اگر همان موقع، طبق علاقه و استعداد های خودم گام بر می داشتم، موفقیت ام بیش تر از همین الآنم بود.

  • منبع خبر : نهال امید