زمینه اشتغال ۶۰۰ نفر از ایثارگران آذربایجان‌شرقی در حوزه گردشگری فراهم می‌شود
زمینه اشتغال ۶۰۰ نفر از ایثارگران آذربایجان‌شرقی در حوزه گردشگری فراهم می‌شود

زمینه اشتغال تعداد ۶۰۰ نفر از جامعه ایثارگری آذربایجان شرقی با امضای تفاهم نامه ای بین بنیاد شهید و امور ایثارگران با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان فراهم می‌شود. مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی روز سه شنبه در مراسم امضای این تفاهم نامه بر تعامل و همکاری متقابل دستگاه ها و سازمان […]

زمینه اشتغال تعداد ۶۰۰ نفر از جامعه ایثارگری آذربایجان شرقی با امضای تفاهم نامه ای بین بنیاد شهید و امور ایثارگران با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان فراهم می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی روز سه شنبه در مراسم امضای این تفاهم نامه بر تعامل و همکاری متقابل دستگاه ها و سازمان های مختلف استان با بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در ایجاد اشتغال پایدار جامعه ایثارگری تاکید کرد.

عباس پورحسن هدف اصلی از تفاهم نامه فوق را کمک به تأمین اشتغال ایثارگران جویای کار و کوشش مضاعف برای دستیابی به اهداف تفاهم‌نامه مادر بین بنیاد شهید و امور ایثارگران با استانداری آذربایجان شرقی دانست و اظهار داشت: اطلاع ‌رسانی و شناسایی ایثارگران متقاضی و واجد شرایط بهره‌مندی از خدمات، هدایت شغلی و ارائه خدمات مشاوره شغلی، حمایت از ایثارگران در سپری کردن دوره‌های فنی، مهارتی و تخصصی و هدایت و راهنمایی ایثارگران جهت استفاده از ظرفیت‌های اعتباری و مالی از جمله اهداف دیگر این تفاهم نامه است.

وی توسعه فعالیت‌ها و طرح‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، حمایت از برگزاری نمایشگاه‌های ملی، بین‌المللی و سراسری صنایع ‌دستی و ایجاد بازارچه‌های دائمی و موقت صنایع ‌دستی؛ همکاری در تعمیق فرهنگی و تربیتی فعالیت‌های اردویی و راهیان نور ایثارگران را از مفاد این تفاهم‌نامه برشمرد.

پورحسن یکی از مفاد تفاهم نامه فوق را ساماندهی گلزار شهدای وادی رحمت تبریز بیان و اضافه کرد: با همکاری هر دو دستگاه مزبور در تلاشیم تا گلزار شهدای تبریز در فهرست آثار ملی ثبت شود و در این خصوص اقداماتی چون شناسایی، مستندسازی و تهیه و تدوین پرونده گلزار شهدا انجام شده است.

وی با بیان اینکه بازدیدهای دوره‌ای کارشناسان حفاظت و مرمت از موزه شهدا و ارائه راهکارهای مناسب و اصولی در حفظ آثار تاریخی و هنری بنیاد بسیار مثمر ثمر خواهد بود، گفت: سه کارگروه با عنوان اشتغال، گلزار شهدا و اسناد شهدا با همکاری هر دو مجموعه تشکیل و انجام اقدامات لازم در خصوص اجرایی شدن تفاهم نامه در دستور کار خواهد بود.

به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم از قرارگیری ثبت مزار و گلزارهای شهدای استان در دستور کار میراث فرهنگی خبر داد و افزود: اهداف جامع این تفاهم‌نامه براساس ظرفیت‌های دو دستگاه بررسی و اجرایی می شود.

احمد حمزه زاده همچنین از واگذاری کمپ‌های گردشگری منتخب احداث‌ شده به ایثارگران با همکاری ادارات کل میراث فرهنگی و بنیاد شهید خبرداد و اظهار داشت: در راستای پیشبرد اهداف توسعه موزه شهدای تبریز، بازدیدهای دوره‌ای برای بررسی و نظارت روند عملیاتی توسط متخصصان امور موزه‌ای استان به ‌صورت مستمر در حال انجام است.

  • منبع خبر : ایرنا