زمینه‌های همکاری آذربایجان شرقی و ژاپن تقویت شود
زمینه‌های همکاری آذربایجان شرقی و ژاپن تقویت شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان ‌شرقی با اشاره به برنامه‌های دولت جمهوری اسلامی ایران برای احیای دریاچه ارومیه، از همکاری آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن در این راستا قدردانی و بر توسعه مناسبات و روابط آذربایجان شرقی با این کشور در حوزه‌های دیگر تأکید کرد. جواد رحمتی در دیدار با سفیر ژاپن در ایران، با […]

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان ‌شرقی با اشاره به برنامه‌های دولت جمهوری اسلامی ایران برای احیای دریاچه ارومیه، از همکاری آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن در این راستا قدردانی و بر توسعه مناسبات و روابط آذربایجان شرقی با این کشور در حوزه‌های دیگر تأکید کرد.

جواد رحمتی در دیدار با سفیر ژاپن در ایران، با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی استان آذربایجان شرقی، گفت: این استان دروازه ارتباطی ایران با اروپا و حوزه اوراسیاست و محصولات تولیدی آذربایجان شرقی به بسیاری از کشورهای جهان صادر می‌شود.

وی گفت: امیدواریم زمینه‌های همکاری آذربایجان شرقی و کشور ژاپن در حوزه‌های مختلف به خصوص اقتصادی ایجاد و تقویت شود.

رحمتی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای احیای دریاچه ارومیه و همچنین تقویت جمعیت محلی پیرامون این دریاچه، گفت: معیشت جایگزین و تغییر الگوی کشت در بخش کشاورزی، از جمله برنامه‌هایی است که در راستای احیای دریاچه ارومیه در محدوده آذربایجان شرقی به آن توجه شده است.

وی همچنین با اشاره به پیشنهاد سفیر ژاپن برای توسعه روابط دو طرفه در حوزه گردشگری، گفت: آذربایجان شرقی دارای ظرفیت‌های زیادی از لحاظ تاریخی و طبیعی است که می‌تواند زمینه توسعه مناسبات دوجانبه باشد.

سفیر ژاپن در ایران نیز در این دیدار با بیان اینکه اقدامات خوبی برای احیای دریاچه ارومیه انجام شده و خوشحالیم که این پهنه آبی در حال احیاست، افزود: به همراه تیم «برنامه پیشرفت و توسعه سازمان ملل متحد» به تبریز سفر کرده‌ام تا روند برنامه‌های اجرایی مشترک احیای دریاچه ارومیه را از نزدیک مشاهده کنم.

کازوتوشی آیکاوا گفت: آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) نیز برای احیای دریاچه ارومیه با دولت جمهوری اسلامی ایران همکاری می کند.

وی بیان کرد: دریاچه ارومیه، فرصت‌ها و منابع زیادی را برای افرادی که در حوزه این دریاچه  زندگی می‌کنند، به وجود آورده است.

سفیر ژاپن در ایران با قدردانی از همکاری استانداری آذربایجان شرقی با «جایکا»، گفت: ژاپن در آذربایجان شرقی کنسول‌گری ندارد، ولی مدیریت ارشد استان از برنامه‌های سفارت ژاپن در این سال‌ها به خوبی حمایت کرده است.

آیکاوا همچنین با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی دارای ظرفیت‌های بسیار خوب گردشگری است، گفت: بسیار علاقمند به گسترش مراودات گردشگری با این استان هستیم.

نماینده مقیم «برنامه توسعه ملل متحد» در ایران نیز در این دیدار گفت: سازمان ملل متحد برنامه های زیادی با همکاری ژاپن برای احیای دریاچه ارومیه داشته که همه آنها به خوبی در حال اجراست.

کلودیو پروویداس ادامه داد: به دنبال توسعه کشاورزی پایدار و مدیریت بلایای طبیعی در حوضه آبی دریاچه ارومیه هستیم و همکاری های خوبی برای اجرای پروژه‌ها انجام شده که خوشبختانه به نتیجه رسیده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی با اشاره به برنامه هایی که در جوامع محلی اطراف دریاچه ارومیه توسط برنامه توسعه سازمان ملل متحد انجام گرفته است، افزود: پس از اینکه تغییرات مورد نظر در جوامع محلی اتفاق افتاد، به دنبال دیجیتال کردن فروش محصولات کشاورزی هستیم.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا