رویداد ایده بازار مهندسی پلیمر در دانشگاه صنعتی سهند تبریز برگزار شد
رویداد ایده بازار مهندسی پلیمر در دانشگاه صنعتی سهند تبریز برگزار شد

دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه جهت تجاری‌سازی ایده‌ها و طرح‌های فناورانه اقدام به برگزاری رویداد ایده بازار مهندسی پلیمر در حاشیه همایش ملی پلیمر ایران کرد.

در این رویداد که به همت دانشگاه صنعتی سهند و ایده بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر، شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان شرقی و شرکت‌های مطرح صنعتی حوزه مهندسی پلیمر برگزار شد، طی فراخوانی، حدود ۱۷ ایده و طرح پذیرش اولیه شد که بعد از بررسی و غربالگری ۶ ایده به مرحله نهایی رقابت دست یافتند.

رویداد نهایی ایده بازار مهندسی پلیمر، در روز سه‌شنبه تاریخ ۴ آبان ماه، ساعت ۱۴:۳۰ به‌صورت وبینار آغاز شد. 

در ابتدای رویداد، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند – خوش‌فطرت ضمن معرفی دانشگاه صنعتی سهند به پتانسیل‌های بالقوه دانشگاه از جمله هم‌جواری دانشگاه با صنایع مهم استان و کشور اشاره کرد و این موضوع را یکی از مهم‌ترین عوامل برای نیازسنجی راحت‌تر فناوران و مسیری برای پیشرفت قلمداد دانست.

 سپس مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی سهند، با اشاره به اهمیت صنعت پلیمر در ایران و دنیا پرداخت و ضمن یادآوری ظرفیت‌های این صنعت و تأثیری که در اشتغال‌زایی و جلوگیری از خام فروشی منابع دارد، ایجاد نوآوری و پیشرو بودن در این حوزه را یکی از عوامل پیشرفت کشورها در آینده عنوان کرد.

رضوانی مقدم به عزم جدی و اعتقاد راسخ موجود در دانشگاه صنعتی سهند در حرکت به سمت به نوآوری و فناوری اشاره کرد.

در طول این رویداد که با حضور بیش از ۱۲۰ نفر برگزار شد شش طرح با عناوین زیر به رقابت پرداخت.

رنگ‌ها و پوشش‌های نانو آنتی باکتریالت،ولید پلی لاکتیک اسید از ضایعات کشاورزی،ساخت محفظه‌های بهداشتی عایق با استفاده از مصالح ساندویچ پنل با فوم پلی اورتان،سنتز نانو ساختارهای بازدارنده خوردگی میکروبی شیمیایی با مواد طبیعی،ساخت و سنتز رزین اکریلاتی پایه آب با خواص میرایی و جذب صوت در فرکانس های میانی و پایینا، اپلیکیشن موبایلی کامپونو؛ جهت رفع بسیاری از مشکلات صنعت و نیازهای کاربران،

همچنین در این رویداد رضوانی مقدم؛ مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی سهند، دکتر رافعی از شرکت هافمن، صالحی از شرکت رسام پلیمر نامی،  طباطبایی از شرکت شمیم پلیمر و رضایی؛ مدیر تأمین مالی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی به داوری ایده‌ها و طرح‌های فناورانه از دید مالی و امکان‌سنجی تولید صنعتی پرداختند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی سهند، در این رویداد علاوه بر ارائه طرح‌های عرضه محور، در راستای حل نیازهای فناورانه صنعت پلیمر، گام معکوس فناورانه پروفیل‌های PVCنیز به‌عنوان یکی از محورهای اصلی رویداد تقاضامحور برگزار شد.

  • منبع خبر : ایسنا