روضه خوانان حلقه اتصال مردم با معارف اهل بیت (ع)
روضه خوانان حلقه اتصال مردم با معارف اهل بیت (ع)

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، روضه خوانان را معلمان اخلاق و حلقه اتصال مردم با معارف اهل بیت (ع) عنوان کرد. حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم تجلیل از روضه خوانان دربار اباعبدالله الحسین (ع) در تبریز با بیان اینکه گریاندن شیعیان و مؤمنین بر مصائب اهل بیت و مصائب آل […]

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، روضه خوانان را معلمان اخلاق و حلقه اتصال مردم با معارف اهل بیت (ع) عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم تجلیل از روضه خوانان دربار اباعبدالله الحسین (ع) در تبریز با بیان اینکه گریاندن شیعیان و مؤمنین بر مصائب اهل بیت و مصائب آل محمد (ص) از عبادات محسوب می شود، خاطرنشان کرد: یکی از ارکان و بایسته های مهم تبلیغ، بیان مصائب اهل بیت، علی الخصوص امام حسین (ع) و تبیین فلسفه و اسرار قیام عاشوراست.

وی افزود: حضرات معصومین علیهم السلام همواره بر زنده داشتن واقعه کربلا پایبند بوده و در بزرگداشت این واقعه جانکاه، دیده‌ای گریان، اشکی روان، قلبی سوزان و زبانی روضه خوان داشته اند.

وی با اشاره به ویژگیهای روضه خوانان افزود: رکن مهم روضه و ذکر مصیبت ائمه اطهار، داشتن اخلاص کامل و دوری از ریا و ظاهر سازی و عدم توجه به مسائل مادی است.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه مرثیه گوی آگاه و بصیر، همواره اخلاص را پیشه خود ساخته، در صدد جلب رضایت و خشنودی خدا و پیشوایان معصوم علیهم السلام بر می آید، خطاب به مرثیه خوانان گفت: مبلغین دینی جوان باید این اخلاص و بی ریایی را از شماها درس بگیرند و برای خودشان الگو قرار دهند.

وی نقش روضه خوانان را در جامعه بسیار ارزنده توصیف و تصریح کرد: روضه خوانی نوعی تعلیم و تربیت است که بر قلوب مردم تأثیر میگذارد.

به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه هر چه سن یک مُبلّغ و روحانی و روضه خوان بالا می رود جایگاهش نیز ارتقاء پیدا می کند، افزود: عالمان دین نه تنها بازنشسته نمی شوند بلکه روز به روز تأثیرگذاری آنها بیشتر می شود چرا که علما جایگاه خود را از مسئولیت نگرفتند بلکه شخصیت معنوی را با تلاش در راه رضایت خدا و تلاش برای مردم کسب کرده اند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا