رقابت ۴۹۲ اثر از ۴۸ رسانه در جشنواره «شهر و رسانه»
رقابت ۴۹۲ اثر از ۴۸ رسانه در جشنواره «شهر و رسانه»

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز و دبیر جشنواره شهر و رسانه از ارسال ۴۹۲ اثر برای حضور در این جشنواره خبر داد.

به گزارش نهال امید، سعید حاجی‌زاده اظهار کرد: این تعداد اثر از ۴۸ رسانه مکتوب و دیجیتال استانی و کشوری در این جشنواره شرکت کرده است.

حاجی‌زاده درباره آثار دریافت شده در قالب‌های مختلف نیز تصریح کرد: ۲۴۲ اثر در قالب گزارش، ۸۳ اثر در قالب یادداشت و سرمقاله، ۵۶ اثر در قالب عکس و گزارش تصویری، ۳۵ اثر در قالب مصاحبه، ۳۰ اثر در قالب ویدئو، ۲۵ اثر در قالب خبر، ۱۴ اثر در قالب اینفوگرافی و موشن گرافی، ۹ اثر در قالب کاریکاتور، ۳ اثر در قالب طنز به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

دبیر جشنواره شهر و رسانه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیشترین میزان استقبال از محورهای این جشنواره گفت: دو محور «آسیب‌های اجتماعی» و «فرهنگ، هنر، ورزش» هر یک با ۶۹ اثر بیشترین آثار ارسالی را به خود اختصاص داده‌اند.

حاجی‌زاده همچنین تشریح کرد: در محور «محیط زیست» ۴۱ اثر، «گردشگری» ۳۶ اثر، «بازآفرینی شهری» ۳۱ اثر، «آموزش شهروندی» ۲۳ اثر، «تبریز، شهر ایمان و غیرت» ۲۱ اثر، «خدمات شهری» ۱۷ اثر و در محور «حمل و نقل عمومی» ۱۲ اثر به این جشنواره ارائه شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل با بیان اینکه در بخش ویژه با ارائه ۴۰ اثر بیش‌ترین استقبال از «نقد برتر مدیریت شهری» صورت گرفته است، افزود: همچنین ۱۸ اثر برای بخش «آتش سوزی بازار تبریز»، ۵ اثر برای بخش «پیاده روی اربعین» و ۲ اثر برای بخش «نقش نظام بانکی در تحقق شهر هوشمند» دریافت شده است.

او یادآور شد: نخستین جشنواره تخصصی شهر و رسانه با هدف بهبود و افزایش تعامل با اصحاب رسانه و حمایت هدفمند، نظام‌مند و در شأن روزنامه نگاران و خبرنگاران در حال برگزاری است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز این جشنواره را فرصتی خوب برای شناسایی و شکوفایی استعدادهای فعال روزنامه نگاری در زمینه مدیریت شهری دانست و افزود: با توجه به ابلاغ وزارت بهداشت مبنی بر ضرورت رعایت موارد بهداشتی و لغو کلیه برنامه‌های فرهنگی و هنری، اختتامیه این جشنواره سال ۹۹ با معرفی برگزیدگان برگزار خواهد شد.

مهر