رقابت ۴۰۸۵ دواطلب آزمون وکالت مرکز وکلای قوه‌ قضاییه در آذربایجان‌ شرقی
رقابت ۴۰۸۵ دواطلب آزمون وکالت مرکز وکلای قوه‌ قضاییه در آذربایجان‌ شرقی

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه آذربایجان ‌شرقی از رقابت ۴۰۸۵ دواطلب در آزمون وکالت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه‌ قضاییه در استان خبر داد. معصومه فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: این آزمون صبح امروز با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در سه حوزه (دانشگاه فنی حرفه‌ای، شهیدمدنی و پیام‌نور) در تبریز و […]

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه آذربایجان ‌شرقی از رقابت ۴۰۸۵ دواطلب در آزمون وکالت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه‌ قضاییه در استان خبر داد.

معصومه فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: این آزمون صبح امروز با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در سه حوزه (دانشگاه فنی حرفه‌ای، شهیدمدنی و پیام‌نور) در تبریز و دو حوزه شهرستان مراغه و مرند برگزاری شد.

 وی افزود: آزمون وکالت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه به صورت سراسری و متحدالشکل و با حضور ۸۱ هزار داوطلب در کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که مجری برگزاری آزمون هم‌چون سال‌های گذشته، سازمان سنجش کشور است، اظهار کرد: مرکز وکلای قوه قضاییه هیچ دخالتی در برگزاری آزمون ندارد و صرفا عهده ‌دار نظارت بر نحوه اجرای مطلوب آزمون است.

فرهادی ادامه داد: آزمون وکالت مرکز وکلا دو مرحله‌ای بوده و داوطلبان در صورت قبولی در آزمون کتبی به مصاحبه شفاهی که به صورت علمی و شخصیتی است، دعوت می‌شوند.

به گفته‌ی وی، طراحی و تدوین آزمون امسال هم‌چون ادوار گذشته بود و فقط درس حقوق اساسی به منابع آزمون اضافه شده است.

وی، شمار وکلای مرکز وکلای قوه قضاییه در استان را ۱۶۰۰ وکیل پایه یک و دو اعلام و خاطرنشان کرد: علاوه بر این، ۳۲۸ نفر از قبول شدگان آزمون سال ۱۳۹۸ در حال طی دوره کارآموزی هستند و ۱۹۸ نفر نیز در آزمون سال ۹۹ به مرکز ملحق شده‌اند و در مرحله تکمیل پرونده هستند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه آذربایجان شرقی اضافه کرد: دوره کارآموزی دو ساله است و در محاکم قضایی و به صورت علمی و عملی طی می‌شود.

انتهای پیام