دید در راه‌های آذربایجان شرقی محدود است
دید در راه‌های آذربایجان شرقی محدود است

مسئول هماهنگی برف‌روبی راه‌های آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که تمامی راه‌های آذربایجان شرقی اعم از اصلی و فرعی برای تردد باز است، گفت: دید در راه‌های استان کم بوده و در حال حاضر مه آلودگی همراه با کولاک در مناطق کوهستانی وجود دارد، رانندگان باید با احتیاط در جاده‌ها تردد کنند.

غلامرضا رسول‌زاده ، با بیان این‌که در حال حاضر بارش برف و باران در شهرستان‌های جنوب استان وجود دارد، اظهار کرد: بارش برف در شهرستان‌های ملکان، عجب شیر، مراغه، آذرشهر، هشترود، میانه و بستان آباد گزارش شده است.

وی بیان کرد: رانندگان در راه‌های مناطق کوهستانی اعم از روستایی وفرعی  از زنجیر چرخ استفاده کنند.

مسئول هماهنگی برف‌روبی راه‌های آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که درحال حاضر یخبندان در جاده‌های استان وجود ندارد، گفت: همکاران و عوامل راهداری با تمامی تجهیزات در راه‌ها مستقر هستند و اقدام به نمک پاشی، تیغ زنی و یخ زدایی می‌کنند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر دید در تمامی گردنه‌های استان به ویژه مناطق کوهستانی و روستایی کم بوده و تردد در این مناطق بسیار خطرناک است، گفت: رانندگان با سرعت مطمعنه در راه‌های کوهستانی و روستایی استان تردد کنند.

رسول زاده با ارائه توصیه‌هایی به رانندگان، خاطرنشان کرد: رانندگان در هوای برفی از تردد غیر ضروری اجتناب کرده و برای جلوگیری از لغزندگی خودرو سرعت مطمئنه و فاصله طولی را رعایت کنند، همچنین ضمن همراه داشتن زنجیرچرخ و وسایل ایمنی زمستان با احتیاط کامل رانندگی کرده و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

  • منبع خبر : ایسنا