دو نقطه ضعف بزرگ حریف تیم ملی ایران؛ فقط سانتر کنید
دو نقطه ضعف بزرگ حریف تیم ملی ایران؛ فقط سانتر کنید

تیم ملی کامبوج در حالی به مصاف ایران خواهد رفت که اکثر بازیکنانش کم سن و سال و کوتاه قامت هستند.

تیم ملی فوتبال ایران باید روز پنجشنبه در چارچوب دور دوم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی کامبوج برود. این دیدار در حالی به انجام می‌رسد که در ظاهر، شاگردان مارک ویلموتس کار سختی برای پیروزی بر حریف گمنام خود ندارند.

کامبوج در دو دیدار نخست خود مقابل تیم‌های هنگ کنگ و بحرین به یک امتیاز رسیده است. فلیکس دالماس سرمربی آرژانتینی کامبوج در این دو مسابقه تقریبا یک ترکیب را به میدان فرستاده و دست به نفراتش اصلی‌اش نزده است. آنها با آرایش ۴-۱-۴-۱ به میدان می‌روند. تنها تغییر به وجود آمده در دو بازی پیشین بیرون رفتن “هوی فالین” در خط میانی و جایگزین شدن “سینگ چانسیا” در خط حمله بوده است. ۱۰ بازیکن دیگر تیم جایگاه ثابتی داشته‌اند.

اما تیم کامبوج دو ویژگی بارز دارد. یکی اینکه آنها به شدت تیم جوانی هستند و میانگین سنی‌شان حدود ۲۴ سال است. به جز “کوچ سوکوم فیاک” ستاره ۳۲ ساله کامبوج، الباقی نفرات تیم اصلی کمتر از ۲۷ سال سن دارند و اکثر آنها زیر ۲۳ سال دارند. فلیکس دالماس و کیسوکه هوندا سرمربی و مربی تیم کامبوج، دست به جوانگرایی زده‌اند و می‌خواهند نسل جدید این تیم را از الان بسازند و به همین دلیل به آنها میدان می‌دهند. جوانی بازیکنان کامبوج و فشار زیادی که ورزشگاه آزادی به آنها متحمل خواهد کرد می‌تواند یک فاکتور مثبت برای تیم ملی ایران باشد.

اما نکته دوم کوتاهی قامت اکثریت قریب به اتفاق بازیکنان کامبوج است. به جز دروازه‌بان و یکی از مدافعین این تیم، بقیه بازیکنان اصلی کامبوج کمتر از ۱۷۵ سانتی متر بلندی قامت دارند و خیلی از آنها خصوصا در پست‌های هجومی قدشان به ۱۷۰ سانتی متر نمی‌رسد. این می‌تواند نکته مثبتی برای ملی‌پوشان باشد تا بتوانند از ضربات ایستگاهی و توپ‌های بلند به کامبوجی‌ها ضربه بزنند. بحرین نیز با همین شیوه توانست تک گل خود را وارد دروازه کامبوج کند.

  • منبع خبر : ایرنا