دومین نشست تخصصی سواد رسانه و آسیب‌شناسی فضای مجازی برگزار می‌شود
دومین نشست تخصصی سواد رسانه و آسیب‌شناسی فضای مجازی برگزار می‌شود

مسئول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری استان آذربایجان شرقی از برگزاری دومین نشست تخصصی پژوهشی «سواد رسانه و آسیب شناسی فضای مجازی» خبر داد.

به گزارش نهال امید، علی آقایاری با بیان این مطلب اظهار کرد: سواد رسانه ای در عصر حاضر، به عنوان سواد نو ظهور عنوان می شود و همچنین با رشد چشمگیر و روزافزون رسانه های تعاملی مجازی، آسیب های اجتماعی جدیدی در جامعه به وجود آمده است که میزان سواد رسانه ای کاربران، در آن نقش دارد.

او افزود: مهارت و سواد استفاده از فضاهای غیر مادی، امکان و فرصتی فراهم می آورد، تا افراد در هر زمان و هر مکان، به سهولت به تبادل اطلاعات بپردازند. اما این موضوع مستلزم بررسی آثار و پیامدهای مثبت و منفی در به کارگیری صحیح از فناوری، ضروری و حیاتی به حساب می آید.

آقایاری تصریح کرد: ارائه توصیه ها و پیشنهادهای موجود نه تنها گامی برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی ناشی از این رسانه ها است، بلکه تعامل خانواده، فضای آموزشی و فضای مجازی را نیز گسترش می دهد

مسئول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری استان هدف از برگزاری نشست تخصصی سواد رسانه و آسیب شنای فضای مجازی را آگاهی بخشی به خانوداه ها و جوانان عنوان کرد و گفت: هر جامعه ای که سواد رسانه ای داشته باشد بهتر می تواند نسبت به تهدیدهای آن برنامه ریزی درستی داشته باشد و آن را کنترل نماید.

او در پایان اظهار داشت: نشست تخصصی سواد رسانه و آسیب شنای فضای مجازی روز چهارشنبه ۲۵ دی ماه رأس ساعت ۱۶ در محل سالن جلسات حوزه هنری استان برگزار می شود.

نشست فوق به همت واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری استان و با همکاری روابط عمومی حوزه هنری و بسیج رسانه در سه جلسه به صورت ماهانه (چهارشنبه های آخر هر ماه) برگزار می شود.

  • منبع خبر : شهریار