در کنار آموزش‌های آکادمیک، زندگی کردن را باید به دانش آموزان و دانشجویان آموزش داد
در کنار آموزش‌های آکادمیک، زندگی کردن را باید به دانش آموزان و دانشجویان آموزش داد

رئیس سازمان سما گفت: باید در کنار آموزش‌های آکادمیک، زندگی کردن به دانش آموزان و دانشجویان آموزش داده شود اما متاسفانه تاکنون در این خصوص غفلت کردیم.

سیدمحمد بطحائی عصر یکشنبه، ۲۳ آبان در نشست خبری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با بیان این‌که دانشگاه آزاد اسلامی، جدیت مضاعفی نسبت به سایر مراکز آموزشی عالی کشور در راستای کاهش فاصله بین آموزش‌ و اشتغال و صنعت دارد، اظهار کرد: بخشی از این امر با اصلاحات در آموزش‌ها انجام گرفته و در این راستا مثلا مدرسه چرم و کفش تبریز که امروز به بهره برداری رسید، دقیقا منطبق با آمایش منطقه‌ای استان است.

به گزارش نهال امید ، وی افزود: آنچه که در قطب اشتغال و صنعت کفش کشور یعنی در آذربایجان شرقی موردنیاز است در این مدرسه تدریس می‌شود و آینده بسیار روشنی برای آن قابل تصور است.

وی از اجرای طرح پویش در ۱۰ استان کشور خبر داد و گفت: آذربایجان شرقی و تبریز پیشتاز این موضوع بوده و استان‌های دیگر کشور باید از تجربیات این منطقه استفاده کنند.

بطحائی با اشاره به تبدیل آموزشکده‌ها به دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی، اظهار کرد: اقتضای امروز جامعه به راه اندازی اینگونه دانشکده‌ها است و امیدواریم که اجرای اینگونه طرح‌ها فاصله بین آموزش و بازار کار را کاهش دهد. 

وی با اشاره به افتتاح مدرسه عالی اقتصاد دیجیتال در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، افزود: اقتصاد دیجیتال و زیرشاخه‌های آن به سرعت در حال رشد بوده و امیدواریم که این مدرسه به عنوان الگویی برای سایر واحدهای سطح کشور باشد.

وی بیان کرد: مهارت آموزی چالش جدی در تمامی نظام‌های آموزشی در سراسر کشورها است و بایستی باورهای اجتماعی و تلقی از آموزش تصریح شود.

رئیس سازمان سما تصریح کرد: باید در مدارس به جای محفوظات ذهنی و فرمول‌های سخت و پیچیده ریاضی و فیزیک بخشی از زمان به سمت تقویت مهارت‌های موردنیاز در زندگی اختصاص یابد.

وی با تاکید بر این‌که غفلت از آموزش مهارت‌های زندگی در نظام آموزشی کشور در آینده جامعه تاثیر زیانباری خواهد داشت، گفت: بحث مهارت آموزی کودکان باید پیش از دبستان آغاز شود.

وی با اشاره به وجود ۷۶۰ مدرسه سما و تحصیل ۱۰۰ هزار دانش آموزان در این مدارس در سطح کشور، اظهار کرد: مدرسه رباتیک که مخاطب آن، دانش آموزان هستند در تبریز راه اندازی شده و بایستی به سمتی رویم که بخشی از آموزش‌های مدارس ما مهارتی شوند.

  • منبع خبر : ایسنا