دانشگاه مراغه در چهار رشته جدید دانشجو پذیرش می‌کند
دانشگاه مراغه در چهار رشته جدید دانشجو پذیرش می‌کند

رئیس دانشگاه مراغه گفت: شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مجموع برای سال تحصیلی پیش‌رو با ایجاد چهار رشته تحصیلی جدید در این دانشگاه موافقت کرده است.  «محمدعلی لطف‌الهی یقین» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این شورا طی روزهای اخیر با ایجاد رشته مترجمی زبان انگلیسی […]

رئیس دانشگاه مراغه گفت: شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مجموع برای سال تحصیلی پیش‌رو با ایجاد چهار رشته تحصیلی جدید در این دانشگاه موافقت کرده است. 

«محمدعلی لطف‌الهی یقین» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این شورا طی روزهای اخیر با ایجاد رشته مترجمی زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی موافقت کرد و حدود سه ماه قبل نیز ایجاد سه رشته در مقطع کارشناسی ارشد را تایید کرده بود. 

دانشگاه مراغه در چهار رشته جدید دانشجو پذیرش می‌کند

وی ادامه داد: روانشناسی عمومی، تاریخ نجوم در جهان اسلام و جغرافیای سیاسی گرایش ژیوپولوتیک جزو رشته‌های جدید این دانشگاه به شمار می‌رود که در سال تحصیلی پیش‌رو و در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش خواهد کرد.

وی همچنین به پذیرش دانشجو در رشته‌های فنی مهندسی طی مهرماه امسال نیز اشاره و بیان کرد: لغو مجوز یا توقف پذیرش در ۱۱ رشته علوم پایه و فنی و مهندسی که چند ماه قبل مطرح شده بود، منتفی است و اکنون عدم توسعه در این رشته‌ها مطرح می‌باشد. 

رئیس دانشگاه مراغه ضمن ابراز خرسندی از افزایش رشته‌های تحصیلی دانشگاه مراغه، بیان کرد: این مجموعه دانشگاهی علاوه بر اجرای طرح‌های مختلف عمرانی جهت تکمیل و تجهیز زیرساخت‌ها، بر روی ارتقای کمی و کیفی آموزش عالی نیز تمرکز دارد. 

«لطف‌الهی یقین» به ظرفیت بالای اعضای هیات علمی این دانشگاه نیز اشاره کرد و افزود اعضای هیات علمی دانشگاه از لحاظ پژوهشی در رده‌های بالایی به سر می‌برند و موفقیت‌های پژوهشی دانشگاه نشانگر تلاش بی‌وقفه آنان است. 

به گزارش ایرنا دانشگاه مراغه دارای بیش از سه‌هزار و ۵۰۰ دانشجو است که در ۶۲ رشته مختلف این دانشگاه تحصیل می‌کنند.