دانشگاه تبریز همچنان در جمع برترین دانشگاه های کشور
دانشگاه تبریز همچنان در جمع برترین دانشگاه های کشور

بر اساس رتبه بندی جدید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، دانشگاه تبریز همچنان در جمع برترین دانشگاه‌های کشور قرار گرفته است. از سوی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، رتبه بندی و ارزیابی دانشگاه‌های دولتی تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۹۹-۱۳۹۸ اعلام شده که دانشگاه تبریز بر اساس این رتبه […]

بر اساس رتبه بندی جدید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، دانشگاه تبریز همچنان در جمع برترین دانشگاه‌های کشور قرار گرفته است.

از سوی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، رتبه بندی و ارزیابی دانشگاه‌های دولتی تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۹۹-۱۳۹۸ اعلام شده که دانشگاه تبریز بر اساس این رتبه بندی همچنان در جمع برترین دانشگاه‌های کشور قرار گرفته است.

در رتبه بندی جدید سال ۹۹، مجموعاً ۱۰۳ دانشگاه در ۱۰۴ شاخص و زیر شاخص مورد ارزیابی قرار گرفته، دانشگاه تبریز در بین این دانشگاه‌ها و دانشگاه‌های جامع کشور، جزو ۱۰ دانشگاه برتر قرار دارد.

بر اساس روش شناسی جدید و بر مبنای شاخص‌های مصوب کارگروه تخصصی رتبه بندی در وزارت علوم، اطلاعات مورد نیاز رتبه بندی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی از سه طریق (اطلاعات پژوهشی جمع آوری شده از سوی پایگاه استنادی جهان اسلام، خوداظهاری دانشگاه‌ها و نیز برخی اطلاعات آموزشی که از طریق وزارت علوم یا سازمان‌های زیر مجموعه در اختیار گروه رتبه بندی قرار داده شده) جمع آوری و مورد ارزیابی قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز؛ دانشگاه تبریز در سال‌های اخیر در بسیاری از شاخص‌ها و موضوعات در رنکینگ‌های بین المللی در بین دانشگاه‌های برتر دنیا بوده که از جمله این افتخارات می‌توان به صعود شش پله‌ای این دانشگاه در برنامه ملی ارتقای دانشگاه‌های منتخب به تراز بین‌المللی، کسب رتبه دوم دانشگاه‌های جامع ایران و رتبه ۶۰۱ تا ۸۰۰ جهانی از نظر شاخص‌های آموزشی، استنادی و بین‌المللی بر اساس نظام رتبه بندی جهانی تایمز ۲۰۲۱ و … اشاره کرد.

یادآور می‌شود؛ دانشگاه تبریز  بیش از ۷۰ سال قبل با تاسیس دو دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۰ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی و بیش از ۲۰ هزار نفر دانشجو  یکی از دانشگاه‌های بین المللی، سطح یک و برتر کشور است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا