دانشگاه، محیط روشن فکری است
دانشگاه، محیط روشن فکری است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که محیط دانشگاه، محیط روشن فکری است، گفت: محیط دانشگاه، محیط دریچه‌های باز به سوی اندیشه‌های جهانی بوده و محیط تبادل فرهنگ و علم است، دانشگاه محیط بسته‌ای نیست. حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در  دیدار هیات رییسه دانشگاه‌های صنعتی سهند و هنر اسلامی تبریز به […]

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که محیط دانشگاه، محیط روشن فکری است، گفت: محیط دانشگاه، محیط دریچه‌های باز به سوی اندیشه‌های جهانی بوده و محیط تبادل فرهنگ و علم است، دانشگاه محیط بسته‌ای نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در  دیدار هیات رییسه دانشگاه‌های صنعتی سهند و هنر اسلامی تبریز به مناسبت گرامی داشت مقام معلم و شهادت استاد شهید مطهری، ضمن تبریک روز معلم، اظهار کرد: دانشگاه مکانی ویژه و ظریف است که برخوردهای نا آشنا با این مکان می‌تواند آفت‌زا باشد، امیدواریم اساتید بتوانند در این موقعیت حساس منشا اثر باشند.

وی افزود: دشمن به دلیل تفکرات آیت الله مطهری به سراغ ایشان رفت و خواست اثرگذاری ایشان را در محیط دانشگاه‌ها و بین جوانان ایران اسلامی از بین ببرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های مهم اساتید در دانشگاه‌ها، گفت: اساتیدی که در دانشگاه‌ها منشا اثر هستند و به عنوان استاد سر کلاس حاضر می‌شوند، ابتدا باید اخلاص داشته باشند، اگر اساتید اخلاص نداشته باشند، نمی‌توانند آن اثرگذاری را که باید در سرکلاس درس روی دانشجویان بگذارند، را محقق کنند.

وی بیان کرد: اساتید باید به خاطر خدا و با اخلاص کامل نیت آموزش داشته باشد، عدالت را میان دانشجویان اجرا کنند و فرقی بین دانشجویان نگذارند به ویژه اگر متوجه شدند دانشجویی بضاعت مالی خوبی نداشته یا مشکلاتی مانند فقدان والدین دارد، به آن‌ها بیشتر توجه کنند.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان این‌که اساتید اگر بخواهند در کلاس درس اثر گذار باشد، باید متواضع باشند، گفت: تواضع آدم را بزرگ می‌کند، البته این تواضع باید برای خدا باشد، تکبر برای دو روز مقام و میز و صندلی در دنیا فایده‌ای ندارد، قطعا تواضع یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی یک استاد است‌.

وی ادامه داد: هر استادی که بر شاگردان خود تواضع داشته باشد و در برابر اساتید خود، خودش را کوچک کند با دانش خود به آقایی می‌رسد.

وی با بیان این‌که عمل به گفته‌های خود نیز یکی دیگر از ویژگی‌های اساتید نمونه است، گفت: کسی که دانشجوی خود را از خدا می‌ترساند ولی خود به آن بی اهمیت است، هیچ فایده ندارد. استاد باید به آن چیزی که به دانشجو می‌گوید، عمل کند.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: دانشگاه جایی است که تمام مسئولان نظام از این محل می‌گذرند، اگر گفته‌ها و عمل ما یکی باشد، نتیجه‌ی آن فردی مانند حاج قاسم سلیمانی می‌شود، فردی که نه تنها در حوزه‌ی دفاعی بلکه در دیپلماسی نیز تاثیرگذار بوده است، وقتی حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسید کل کشور عزادار شد، حتی کسانی که مذهبی نبودند در مراسم تشییع حاج قاسم شرکت کرده بودند.

وی با بیان این‌که دانشگاه مکانی بسیار مهم است، گفت: امیدواریم اساتیدی که تاکنون اثر گذار بوده‌اند، همچنان با داشتن صلاحیت‌ها از نظر علمی و با الگو بودن عملی و حرفه‌ای برای دانشجویان اثرگذار باشند.

انتهای پیام 

  • منبع خبر : ایسنا