دادستان تبریز: با تغییر کاربری در حریم آزادراه سهند برخورد می‌شود
دادستان تبریز: با تغییر کاربری در حریم آزادراه سهند برخورد می‌شود

تبریز -نهال امید- دادستان عمومی و انقلاب تبریز با تاکید بر برخورد با هرگونه تغییر کاربری در حریم آزادراه سهند – تبریز گفت: در اجرای ماده ۶ قانون ایمنی راه ها و راه‌آهن، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مجاز است تا با هرگونه ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری در حریم […]

تبریز -نهال امید- دادستان عمومی و انقلاب تبریز با تاکید بر برخورد با هرگونه تغییر کاربری در حریم آزادراه سهند – تبریز گفت: در اجرای ماده ۶ قانون ایمنی راه ها و راه‌آهن، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مجاز است تا با هرگونه ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری در حریم این آزادراه برخورد کند.

به گزارش روز سه شنبه نهال امید، بابک محبوب علیلو در بازدید از این آزادراه با تاکید بر رفع نواقص آزادراه سهند – تبریز گفت: نصب تابلوهای هشدار دهنده راهنمایی و رانندگی در طول مسیر،  روکش دوم آسفالت و اقدام‌های لازم برای تامین روشنایی آن ضروری است.
وی افزود: دادستانی در راستای حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم در بحث صیانت از حریم آزادراه، دستورهای قضایی لازم را صادر خواهد کرد.
وی همچنین در پاسخ به نگرانی های سرمایه گذار این طرح بیان کرد: از جمله مهم ترین اولویت های ما در دادگستری آذربایجان شرقی، حمایت از سرمایه گذار در حوزه راه سازی و دیگر حوزه ها می باشد.

به گزارش نهال امید  آزادراه تبریز – سهند دی ماه سال گذشته با حضور محمد اسلامی وزیر وقت راه و شهرسازی و جمعی از مقام های ارشد آذربایجان شرقی به صورت رسمی به بهره برداری ‌رسید.

این آزادراه ۲۰ کیلومتر طول دارد که به صورت مشارکتی از سوی دولت و بخش خصوصی در ۶ خط رفت و برگشت اجرا شده و ۴۰ درصد اعتبار پروژه آورده سهم دولت است که با بهره برداری از آن زمان سفر به شهر ۱۰۰ هزار نفری سهند حدود ۱۰ دقیقه کاهش می یابد.

ارزش روز پروژه ۶ هزار میلیارد ریال بوده و ۵۰ دستگاه ابنیه فنی و ۸ دستگاه پل اصلی در آن اجرا شده است.

عرض کلی آزادراه ۳۶ متر و عرض کلی آسفالت حدود ۳۳ متر بوده،  طول دیوارسازی آن یک هزار و ۲۷۰ متر و حجم تردد روزانه آن ۳۰ هزار وسیله نقلیه است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایرنا