خطر جدی سویه”لامبدا”کرونا/ واکسیناسیون تا روز جمعه در آذربایجان شرقی انجام نمی‌شود
خطر جدی سویه”لامبدا”کرونا/ واکسیناسیون تا روز جمعه در آذربایجان شرقی انجام نمی‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: سویه لامبدا، واکسن گریز بوده و سرایت پذیری بالایی دارد که در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، خطر بسیار جدی در استان خواهد داشت. دکتر عباسعلی درستی سه شنبه شب، دوم شهریورماه، در گفت‌وگوی خبری، در خصوص وضعیت واکسیناسیون، اظهار کرد: متاسفانه تامین واکسن کرونا از طرف وزارت […]

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: سویه لامبدا، واکسن گریز بوده و سرایت پذیری بالایی دارد که در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، خطر بسیار جدی در استان خواهد داشت.

دکتر عباسعلی درستی سه شنبه شب، دوم شهریورماه، در گفت‌وگوی خبری، در خصوص وضعیت واکسیناسیون، اظهار کرد: متاسفانه تامین واکسن کرونا از طرف وزارت بهداشت، همیشه به موقع و کافی انجام نمی‌گیرد در حالی که ما الان می‌توانیم بیش از سه برابر ظرفیت موجود اقدام به واکسیناسیون افراد کنیم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به گسترش مراکز واکسیناسیون، گفت: قبلا در شهر تبریز چهار مرکز تجمیعی واکسیناسیون داشتیم اما الان ۱۲ مرکز تجمیعی را راه اندازی و تجهیز کردیم و تنها منتظر دریافت واکسن کافی هستیم.

وی با اشاره به وجود بیش از ۱۲۷ مرکز واکسیناسیون در استان، افزود: بیش از ۳۴ درصد جمعیت استان واکسینه شده‌اند که بیش از متوسط کشوری با حدود ۲۷ الی ۲۸ درصد است.

درستی تاکید کرد: از تمامی افرادی که می‌توانند پیگیری کنند، خواهشمندیم تا برای تامین واکسن استان تلاش کنند.

وی متذکر شد: واکسن به تعداد لازم برای فردا در استان وجود ندارد و پس فردا نیز هیچ تزریق واکسنی نخواهیم داشت. پس فردا، محموله جدید واکسن توزیع می‌شود و در نهایت روز جمعه واکسیناسیون ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به وضعیت حاد کرونایی در استان، اظهار کرد: موارد فوتی در استان تقریبا دو برابر شده و اکنون بیش از ۱۷۵۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به روند افزایش بیماری در استان، افزود: بیش از ۳۰۰ بیمار در بخش‌های ویژه استان بستری بوده و بیش از ۱۰۰ نفر از آن‌ها به ونتیلاتور وصل هستند که میزان مرگ و میر در روزهای آتی را بالا می‌برد.

وی با بیان این‌که موارد جدید روزانه بیماری به بیش از ۱۰۰۰ نفر رسیده است، ادامه داد: غیر از واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌ها، هیچ اسلحه دیگری نداریم.

وی با ییان این‌که تقریبا تمامی شهرهای استان در وضعیت قرمز قرار دارند، افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی روز به روز در حال کاهش است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا