خطر بحران آبی مراغه جدی گرفته شود
خطر بحران آبی مراغه جدی گرفته شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: کشور ما از نظر منابع آبی در مضیقه است و نسبت به سال گذشته آب کمتری داریم؛ بنابراین بحران آبی مراغه باید جدی گرفته شود.

داود اسدیان روز جمعه، ۱۶ اردیبهشت ماه، در مراسم گرامیداشت روز مراغه که با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های مختلف به مناسبت روز ملی مراغه، اظهار کرد: برگزاری تورهای گردشگری، همایش پیاده روی، ویزیت رایگان مردم و کلنگ زنی طرح توسعه اوحدیه از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی با اشاره به پتانسیل‌های تاریخی منطقه، افزود: هرچه در توان داریم باید برای توسعه‌ی صنعت گردشگری منطقه به کار بگیریم چرا که با توجه به وضعیت اقلیمی کشور و بحران کم آبی دیگر نمی توان صنایع آب بر را در شهر گسترش داد اما در مقابل می‌توان با سرمایه گذاری در بخش توریسم ایجاد اشتغال کرد.

به گزارش نهال امید ، وی همچنین خواستار مسیرگشایی در حد فاصل روستای تاریخی کندوان تا «یای شهری» و «سد علویان» شد و تاکید کرد: اگر این راه ۲۶ کیلومتری مسیرگشایی شود، شاهد تحولی بزرگ در منطقه خواهیم‌ بود.