خاموشی‌ها براساس سهمیه‌ی تکلیفی انجام می‌شود
خاموشی‌ها براساس سهمیه‌ی تکلیفی انجام می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با تاکید بر این‌که شرکت‌های توزیع برق، نقشی در تولید برق ندارند، گفت: خاموشی‌ها براساس میزان سهمیه‌ی تکلیفی انجام می‌شود. عادل کاظمی ضمن عذرخواهی از مردم و مشترکان فهیم شهرستان‌های تبریز، اسکو و آذرشهر بابت اعمال خاموشی‌های اخیر گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر، با گرم شدن بیش از پیش […]

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با تاکید بر این‌که شرکت‌های توزیع برق، نقشی در تولید برق ندارند، گفت: خاموشی‌ها براساس میزان سهمیه‌ی تکلیفی انجام می‌شود.

عادل کاظمی ضمن عذرخواهی از مردم و مشترکان فهیم شهرستان‌های تبریز، اسکو و آذرشهر بابت اعمال خاموشی‌های اخیر گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر، با گرم شدن بیش از پیش دمای هوا و کاهش نزولات آسمانی و در نتیجه کاهش تولید نیروگاه‌های برق‌آبی، میزان مصرف انرژی بر تولید برق پیشی گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های توزیع، نقشی در تولید برق ندارند، یادآور شد: شرکت توزیع نیروی برق تبریز، تنها وظیفه‌ی توزیع برق براساس سهمیه‌ی تکلیفی و تحویلی را برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه در این راستا تلاش و سیاست برق تبریز همواره بر توزیع عادلانه و بدون هیچگونه تبعیض در اعمال برنامه‌های خاموشی در نقاط مختلف شهرستان‌های تبریز، اسکو و آذرشهر است، خاطرنشان کرد: برای این منظور مشترکان صنعتی حوزه‌ی بهره‌برداری خود را به ۶ منطقه و مشترکان خانگی و تجاری را به ۵ منطقه تقسیم کرده‌ایم و خاموشی با برنامه‌ی برق تبریز براساس اطلاعیه‌ی خاموشی‌های اعلامی این شرکت صورت می‌گیرد.

کاظمی بیان کرد: در برخی مواقع خاموشی‌های رخ داده، خارج از اراده‌ی شرکت‌های توزیع بوده و به دلیل بالارفتن میزان مصرف برق در کل کشور است که در چنین مواقعی برای ممانعت از فروپاشی شبکه‌ی برق، خاموشی‌هایی توسط شرکت‌های برق منطقه‌ای در پست‌های فوق، توزیع و مطابق با تکلیف دیسپاچینگ ملی رخ می‌دهد و شرکت توزیع نیروی برق تبریز نقشی در این خاموشی‌ها ندارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز،مدیرعامل این شرکت، ضمن تشکر از مردم فهیم شهرستان‌های تبریز، اسکو و آذرشهر برای درک وضعیت خاص روزهای گرم سال، از آنها خواست در ساعات ۱۲ تا ۱۸ هر چه بیشتر در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند و ادامه داد: جهت عبور موفق از دوره‌ی پیک، مشترکان حساس (بیمارستان‌ها، پمپاژهای آب شرب و …) باید از مولدهای اضطراری بهره‌گیری کنند و مشترکان صنعتی مطابق با هماهنگی‌ها و ابلاغیه‌های صنعت برق با شرکت‌های برق همکاری داشته باشند و همچنین مشترکان اداری، حداقل ۵۰ درصد از بار مصرفی‌ خود را نسبت به سال گذشته کاهش دهند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا