حمایت پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از استقرار دفاتر صنایع بزرگ استان
حمایت پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از استقرار دفاتر صنایع بزرگ استان

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با تاکید بر حمایت این پارک از استقرار دفاتر صنایع بزرگ استان، گفت: با مستقر شدن واحدهای صنعتی در پارک، نیازهای فناورانه این واحدها از طریق شرکت‌های فناور فعال در پارک برآورده می‌شود.

به گزارش نهال امید عبدالرضا واعظی در این خصوص اظهار کرد: با این کار ضمن فعال شدن شرکت‌های فناور و نوپای مستقر در پارک علم و فناوری و ایجاد اشتغال برای جوانان خلاق و تحصیلکرده، نیازمندی‌های واحدهای صنعتی با هزینه کمتر تامین می‌شود.

وی افزود: برخی واحدهای صنعتی به جای ایجاد واحد تحقیق و توسعه، پارک علم و فناوری را واحد تحقیق و توسعه خود قرار داده‌اند، چرا که مجموعه شرکت‌های فناور مستقر در پارک، خدمات مورد نیاز صنایع را ارائه می‌کنند.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری استان، تاکنون چهار شرکت مس سونگون، بنیاد بتن آذرآبادگان، فولاد ظفر و موتوژن در ساختمان این پارک مستقر شده‌اند و در این زمینه مذاکره با شرکت‌های ایدم و ایران خودرو تبریز نیز در جریان است.

وی با اشاره به نتایج مثبت استقرار این شرکت‌ها در پارک علم و فناوری استان، گفت: شرکت مس سونگون با انعقاد قراردادهایی به ارزش ١١ میلیارد ریال درخواست تامین نیازمندی‌های فناورانه از شرکت‌های مستقر در پارک را کرده است.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری اذربایجان شرقی، واعظی به ظرفیت‌های شرکت‌های فناور استان اشاره کرد و افزود: از سایر واحدهای صنعتی استان خواستاریم با حضور در پارک علم و فناوری و تامین نیازهای فناوری مجموعه خود به پویایی این شرکت‌ها و رونق تولیدات داخلی و خودکفایی کشور کمک کنند.

  • منبع خبر : ایسنا