حضور متکدیان غیربومی در سطح شهر تبریز
حضور متکدیان غیربومی در سطح شهر تبریز

شهرداری‌ها باید در راستای جمع آوری و توانمندسازی متکدیان با ارگان‌های حوزه‌های اجتماعی نهایت همکاری را داشته باشند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنکی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به حضور متکدیان غیربومی در سطح شهر تبریز در روزهای اخیر و ضرورت سازمان‌دهی این موضوع با همکاری نیروی انتظامی، گفت: شهرداری‌ها باید در راستای جمع آوری و توانمندسازی متکدیان با ارگان‌های حوزه‌های اجتماعی نهایت همکاری را داشته باشند.

بدر شکوهی در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان وکودکان کار و خیابانی، اظهار کرد: از دانشگاه‌ها و مجامع علمی انتظار داریم راهکارهای عملیاتی برای زدودن چهره استان از این پدیده‌های نامطلوب را ارائه کنند.
 
وی با قدردانی از تلاش‌های موسسات خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه حمایت از نیازمندان، تأکید کرد: باید اعتبار تبریز، شهر بدون گدا و استان اولین ها را بواسطه  هم افزایی و همکاریی مردم و دستگاه‌های اجرایی حفظ کنیم.
 
وی با اشاره به معضل تکدی‌گری و کودکان کار، گفت: شناسایی و انسداد عوامل بروز این ناهنجاری‌ها مهم‌تر از رسیدگی به جامعه هدف آن بوده و لازم است محافل علمی و دانشگاهی به شکل علمی به این حوزه ورود کنند.
 
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی همچنین بر حفظ آبرو و شخصیت اجتماعی افراد در حوزه کمک به نیازمندان تأکید کرد و گفت: استانداری سامانه‌ای را برای ثبت سوابق متکدیان طراحی کرده است که در آن بصورت آنلاین آمار و اطلاعات این حوزه جمع‌آوری خواهد شد.
 
افزایش محسوس پدیده کودکان کار

مدیرکل بهزیستی استان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص مقابله با پدیده کودکان کار و ساماندهی متکدیان، از افزایش محسوس پدیده کودکان کار طی سه ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، فرگل صحاف گفت: بیشتر کودکان کار از مشکلاتی از قبیل طلاق والدین و یا مشکلات اقتصادی رنج می‌برند که بهزیستی استان توانسته است با همکاری موسسات خیریه و نهادهای ذیربط بخش قابل توجهی از این کودکان را تحت پوشش قرار داده و به کانون خانواده وزندگی عادی برگرداند.

  • منبع خبر : ایسنا