حرکت جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف با حداکثر توان
حرکت جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف با حداکثر توان

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: جهاددانشگاهی از بدو تاسیس سعی کرده در حوزه‌های مختلف با حداکثر توان خود حرکت کند و الحمدالله توانسته تاثیرگذاری خود را در بیشتر حوزه‌ها اثبات کند. دکتر جعفر محسنی عصرجمعه ۲۲ مردادماه، در دیدار جهادگران دانشگاهی استان با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز به مناسبت […]

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: جهاددانشگاهی از بدو تاسیس سعی کرده در حوزه‌های مختلف با حداکثر توان خود حرکت کند و الحمدالله توانسته تاثیرگذاری خود را در بیشتر حوزه‌ها اثبات کند.

دکتر جعفر محسنی عصرجمعه ۲۲ مردادماه، در دیدار جهادگران دانشگاهی استان با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز به مناسبت چهل و یکمین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، گفت: جهاددانشگاهی که بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب، مولود انقلاب است، از آغازین روزهای تشکیل و در برهه‌های مختلف وظیفه‌ رفع مشکلات جامعه را برعهده گرفته است.

وی با بیان این‌که جهاددانشگاهی یک نهاد عمومی غیردولتی است که در حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگ فعالیت دارد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی به صورت تخصصی فعالیت می‌کند و پروژه‌های متعددی را در سطح کشور و استان در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهد.

محسنی هم‌چنین به نظرسنجی‌های مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) نیز اشاره کرد و افزود: این مرکز در زمینه‌های مختلفی نظرسنجی انجام می‌دهد که متاسفانه آن‌چنان مورد اقبال برخی سازمان‌ها و دستگاه‌ها قرار نمی‌گیرد. آخرین نظرسنجی این مرکز نیز مربوط به انتخابات ریاست جمهوری بود که با نتایج نهایی انتخابات نیز مطابقت کامل داشت.

وی به فعالیت خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا اشاره کرد و ادامه داد: در طول یکسال گذشته بیش از ۱۱ هزار خبر توسط خبرگزاری ایسنا تولید و انعکاس یافته است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب، متذکر شد: جهاددانشگاهی از حیث ورود افراد جوان یک مجموعه پویا است و ما افتخار می‌کنیم که جوانان بسیاری با ورود به این نهاد، تجربه کسب کرده‌اند و در راستای بیانیه گام دوم انقلاب نیز در جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی برگزاری نشست‌های تخصصی را با دانشجویان و اساتید دانشگاه و سایر ارگان‌ها در دستورکار قرار داده‌ایم. 

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با بیان این‌که این نهاد نسبت به شرایط جامعه و نیازهایی که وجود دارد، اقدامات مختلفی انجام داده است، اظهار کرد: در بخش فعالیت‌های پزشکی به موضوعاتی مانند درمان ناباروری و در حوزه فنی و مهندسی به تولید نیروگاه‌های خورشیدی ورود کرده و در بخش علوم انسانی نیز پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی را تشکیل داده که این اقدام در راستای تامین نیازهای علوم انسانی انجام شد.

وی در ادامه، راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری در راستای توزیع عدالت اجتماعی را از دستاوردهای مهم این نهاد انقلابی عنوان کرد و افزود: این مرکز به ‌عنوان یکی از مراکز معتبر در استان برای رفاه حال عمده بیمارانی که جهت درمان از استان ما به سایر مناطق مراجعه می‌کردند، ایجاد شد و در راستای تکمیل این مرکز به‌عنوان یکی از مراکز علمی ـ تخصصی، امکان تشخیص ژنتیک جنین قبل از انتقال را فراهم کردیم.

وی با بیان این‌که سالانه بیش از ۱۲۰ هزار نفر توسط مرکز درمان ناباروری و آزمایشگاه تشخیص طبی جهاد دانشگاهی استان پذیرش می‌شوند، اظهار کرد: تاکنون ۲۰۷۰ خانواده توسط مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان صاحب فرزند شده‌اند.

وی در ادامه به راه اندازی کلینیک زخم اشاره کرد و گفت: این کلینیک با هدف ارتقای خدمات بهداشتی درمانی و در راستای گسترش خدمات در دوران کرونا در مرکز پزشکی جهاددانشگاهی استان راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با یادآوری راه‌اندازی مرکز فناوری انرژی‌های نو، اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز فناوری انرژی‌های نو از جمله دستاوردهای مهم سازمان جهاددانشگاهی استان بوده و گام‌های موثری در طراحی و تولید نیروگاه‌های خورشیدی برداشته شده است؛ این مرکز با همکاری کمیته امداد توانسته ۴۰ خانوار را در سطح استان از لحاظ مالی به خودکفایی برساند.

وی هم‌چنین به فعالیت‌های آموزشی این نهاد نیز اشاره کرد و گفت: باتوجه به شرایط کرونا و نیاز جامعه و دغدغه جوانان، این نهاد از سال گذشته به امر اشتغال نیز وارد شده و در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ نفر در سطح استان در حال آموزش هستند که از این تعداد ۱۵۰۰ نفر تاکنون به بازار کار معرفی شده و اتصال بازار و رسیدن به شغل پایدار برای این افراد انجام گرفته است و مابقی افراد نیز طی برنامه ریزی انجام گرفته وارد بازار کار خواهند شد.

انتهای پیام 

  • منبع خبر : ایسنا