حجم بارش‌ اخیر برف کم‌سابقه بود/ همکاری مردم و دستگاه‌های خدمت‌رسان، شرط عبور از بحران
حجم بارش‌ اخیر برف کم‌سابقه بود/ همکاری مردم و دستگاه‌های خدمت‌رسان، شرط عبور از بحران

شهردار تبریز گفت: حجم بارش اخیر برف کم‌سابقه بود و برای عبور از بحران همکاری مردم و دستگاه‌های خدمات‌رسان ضروری است.

به گزارش نهال امید، ایرج شهین‌باهر در گفتگو با بخش خبری ۲۳ شبکه سهند اظهار کرد: در روزهای اخیر حجم  بارش برف و برودت هوا در حدود ۲۰ سال گذشته بی سابقه بود و حتی در شرق تبریز ارتفاع برف به ۳۰ الی ۴۰ سانتی متر می رسید و برودت هوا موجب می شود که بازگشایی معابر با مشکل مواجه شود.

او ادامه داد: نمک‌پاشی که شهرداری ها انجام می دهند، می دانیم که در دمای زیر ۹ درجه جوابگو نیست و به همین خاطر برای بازگشایی معابر قطعا به همیاری مردم نیازمندیم.

 شهردار تبریز درباره محلول پاشی در سطح معابر شهر نیز تأکید کرد: محلول ترکیبی از نمک و دیگر مواد است که در دمای منفی ۹ درجه کارایی ندارد.

او افزود: باید قبول کنیم که در روزهای اخیر بحران اتفاق افتاده است و مردم و دیگر نهادها باید به کمک شهرداری بشتابند؛ همانطور که در دیگر بحران‌ها همه مردم و ادارات ورود می کنند، در این موضوع نیز بایستی شاید همیاری و همکاری نهادهای مختلف باشیم.

شهین باهر اولویت شهرداری در برف‌روبی را مسیرهای اصلی دانست و عنوان کرد:  اولویت ما در وهله اول، مسیرهای اصلی و سپس مسیرهای فرعی است و در ادامه تعدادی از کوچه‌های اصلی را مورد توجه قرار می دهیم اما  تمامی دستگاه‌ها و امکاناتی که شهرداری دارد، جوابگو نیست.

شهردار تبریز در بخش دیگری از صحبت های خود عنوان کرد: هزار و ۸۰۰ کارگر و پاکبان ما  سه روز به صورت شبانه روز فعالیت کردند.

او یادآور شد: انتظار داریم مردم نیز پای کار باشند و هم اکنون خوشبختانه شاهد هستیم که شهروندان نیز در برف روبی کمک حال شهرداری هستند.

شهین باهر با اشاره به فعالیت تاکسی در روزهای برفی  نیز گفت: در بحث حمل نقل، رفت و آمد تاکسی ها سخت شده است و به تاکسیرانی ابلاغ کردیم تا کم کاری رخ ندهد و بتوانیم این بحران را پشت سر بگذاریم.

 او در پایان افزود: همانطور که هواشناسی پیش بینی کرده است در چند روز آینده بارش‌های مشابهی خواهیم داشت و من از مردم و دیگر نهادها می خواهم پای کار آمده و کمک کنند. البته اگر  نقصی هم درکارمان بوده باشد، از تمام شهروندان عزیز عذرخواهی می کنم.

  • منبع خبر : شهریار